شناسهٔ خبر: 58680596 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تحریم ۹ شرکت مرتبط با صنایع پتروشیمی و نفت ایران توسط آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که ۹ شرکت ایرانی و خارجی را به بهانه نقض تحریم‌های واشنگتن در رابطه با صادرات محصولات پتروشیمی ایران، تحریم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که ۹ شرکت ایرانی و خارجی را به بهانه نقض تحریم‌های واشنگتن در رابطه با صادرات محصولات پتروشیمی ایران، تحریم کرده است. 

این تحریم‌ها علیه شش شرکت تولیدکننده پتروشیمی در ایران و شرکت‌های تابعه آنها و سه شرکت در مالزی و سنگاپور اعمال شده است. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت‌ها به دلیل نقض تحریم‌های پیشین آمریکا علیه شرکت‌های پتروشیمی مارون و همچنین همکاری با شرکت «ترلیانس» هنگ‌کنگ که پیشتر به دلیل کمک به تأمین محصولات پتروشیمی ایران تحریم شده بود، در فهرست سیاه قرار گرفته‌اند. 

تحریم‌های جدید آمریکا شش شرکت پتروشیمی مستقر در ایران شامل پتروشیمی امیرکبیر و شرکت پتروشیمی سیمرغ را به‌همراه چهار شرکت زیرمجموعه شرکت پتروشیمی مارون شامل پتروشیمی لاله، شرکت افق سپهر مارون، شرکت تینا تدبیر مارون و شرکت صنایع تکمیلی مارون هدف قرار داده است.

علاوه‌بر این، شرکت تجاری و کشتی‌رانی «سنس» مستقر در مالزی و شرکت‌های «یونیشس انرژی» و «آسیا فیوئل» مستقر در سنگاپور نیز سه شرکت خارجی تحت تحریم از سوی آمریکا اعلام شدند.

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی گفت که ایران به طور فزاینده به فروش محصولات پتروشیمی و نفت خود به خریداران در شرق آسیا روی آورده است که این مسأله نقض تحریم‌های آمریکاست.

 

 

نظر شما