شناسهٔ خبر: 58675076 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور در زندان‌های سراسر کشور صورت گرفت؛

مسئولان قضایی در حال بررسی پرونده زندانیان برای تطبیق با معیارهای عفو اخیر

تهران - ایرنا- مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: مسئولان قضایی همه استان‌ها امروز پنجشنبه ۲۰ بهمن با حضور در زندان‌ها در حال بررسی پرونده زندانیان برای تطبیق با معیارهای عفو رهبر معظم انقلاب هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، بلافاصله بعد از اعلام خبر عفو گسترده رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد ماه رجب، با دستور رئیس قوه قضائیه، کارگروه های ویژه تطبیق پرونده محکومان و متهمان با معیارهای عفو در دادگستری‌های استان‌های سراسر کشور تشکیل شد.

رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قضایی روز دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه به روسای دادگستری همه استان‌ها دستور داد که در راستای تسریع در اجرای فرمان عفو رهبر انقلاب، هیات‌هایی را جهت تطبیق مصادیق با معیارهای پیش‌بینی شده تشکیل دهند تا این هیات‌ها هر چه سریع‌تر فهرست زندانیان و محکومان مشمول عفو قرار گرفته را به خود آنها و جامعه اعلام کنند و در همین روزهای اعیاد دینی و ملی، حلاوت و شیرینی به کام مردم بنشیند.

مسئولان قضایی دادگستری های هرمزگان و مازندران و سمنان در بازدیدهای شبانه پیگیر اجرای عفو رهبر معظم انقلاب بودند.

طبق پیگیری‌ها مسئولان قضایی استان‌های تهران، البرز، سمنان، هرمزگان، آذربایجان غربی، قزوین، سیستان و بلوچستان، فارس، گلستان، کار رصد پرونده محکومان و متهمان را آغاز کرده‌اند، همچنین براساس گزارش‌های استانی در سایر استان‌ها نیز کار تشکیل هیات‌های قضایی به منظور عفو زندانیان را آغاز شده و موضوع آزادی زندانیان واجد شرایط تا حد قابل قبولی پیش رفته و تسریع شده است.

روز گذشته در پی دستور رئیس کل دادگستری استان تهران، ۳۲ هیات قضایی با سرپرستی مدیران قضایی استان تهران و در مجموع ۵۱۱ مقام قضایی به‌طور هم‌زمان از هشت زندان استان تهران بازدید کردند و وضعیت مددجویان را از حیث برخورداری از نهادهای ارفاقی مورد ارزیابی قرار دادند و دستورهای لازم را برای همکاری با زندانیان صادر کردند.

همچنین ۴۹ نفر از مسئولان قضایی استان تهران با حضور در زندان زنان پرونده زندانیان را بررسی کردند.

طبق پیگیری‌ها امروز پنجشنبه ۲۰ بهمن نیز مسئولان قضایی استان تهران در زندان‌ها برای بررسی پرونده زندانیان حاضر شده‌اند.

مسئولان قضایی دادگستری‌های هرمزگان و مازندران و سمنان در بازدیدهای شبانه پیگیر اجرای عفو رهبر معظم انقلاب بودند.

نظر شما