شناسهٔ خبر: 58666247 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

وزیر فرهنگ در برنامه زنده «صدا، دوربین، حرکت»:

به دنبال سینمایی مطابق با هویت ملی و تاریخی ایران عزیز هستیم/ ریل سینمای کشور به سمت اقتضاعات اصلی تغییر کرده است

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به کیفیت فیلم‌های اکران شده در جشنواره چهل و یکم گفت: شواهد و نشانه‌هایی در صنعت سینمایی ایران ایجاد شده که نشان می‌دهد ریل سینمای کشور به سمت اقتضاعات اصلی تغییر کرده و این دستاورد مهم فرزندان پرتلاش هنر کشور است که دولت مردمی همه‌جانبه پای کار آنها ایستاده و برای هر هنرمندی که در چارچوب قانون فعالیت کند، بسترهای مناسبی ایجاد می کند.

صاحب‌خبر -
به‌ گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه گذشته سه شنبه با حضور در برنامه زنده «صدا، دوربین، حرکت» شبکه خبر درباره شرایط برپایی چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر گفت: طبق اذعان تحلیلگران و کارشناسان باسابقه حوزه سینما امسال جشنواره فیلم فجر با رونقی بیشتر از سال‌های گذشته درحال برپایی است که استقبال بسیار خوب مردم در این یک هفته که از آغاز جشنواره گذشته خود گواه همین مساله است.

وی افزود: طی مدت اخیر برنامه‌ریزی گسترده صورت گرفت که در حوزه تولیدات سینمایی به سمت تحقق اهداف عدالت فرهنگی حرکت کنیم. به این معنی که بخش مهمی از تولیدات سینمایی اکنون ناظر به مناطق مختلف کشور است.

اسماعیلی به افزایش تعداد کارگردان‌های فیلم اولی در جشنواره چهل و یکم اشاره کرد و گفت: برآوردها نشان می‌دهد در جشنواره فعلی موضوع امید، اخلاق و آگاهی بخشی که از شعارهای اصلی جشنواره بود تحقق یافته و به نوعی دستاورد مهمی که مدنظر داشتیم محقق شده است.

اسماعیلی  تصریح کرد: در جشنواره چهل و یکم 24 فیلم به بخش داوری رسیده و آمارها نشان می دهد که بخش زیادی از آثار سینمایی هم مجوز دریافت کرده و مراحل تولید خود را طی می‌کنند که این موارد نشاندهنده در پیش بودن سالی بسیار پررونق در بخش سینما خواهد بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به کیفیت فیلم‌های اکران شده در جشنواره اظهار داشت:  شواهد و نشانه‌هایی در صنعت سینمایی ایران ایجاد شده که نشان می‌دهد ریل سینمای کشور به سمت اقتضاعات اصلی تغییر کرده است و این دستاورد مهم فرزندان پرتلاش هنر کشور است که دولت مردمی همه‌جانبه پای کار آنها ایستاده و برای هر کس که بخواهد در چارچوب قانون فعالیت کند بسترهای مناسبی ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: دولت درحوزه هنر، وظیفه تسهیل‌گیری داشته و باید در این زمینه گام‌های مؤثری بردارد بنابراین فضا را برای فعالیت همه اهالی سینما مهیا کرده ایم. همچنین امسال در شورای عالی سینما تصمیم گرفته شد که تمامی زیرساخت‌ها مهیا شود تا صنعت سینمای ایران رونق بگیرد، در راستای این مهم تا امروز 180 میلیارد تومان فقط برای آموزش توسط انجمن سینمای جوان در تمامی کشور هزینه شده که این کاملا مجزا از سایر بودجه‌های معمول در این زمینه است.

اسماعیلی با اشاره به شیطنت‌های رسانه‌های بیگانه در این زمینه تصریح کرد: اگر کسی سینمای ایران را سیاسی بشناسد، اشتباه است بطور کلی به دنبال سینمایی مطابق با هویت ملی و تاریخی ایران هستیم، اما در این مدت از طرف کسانی تحت فشار این طرح هستیم که نگاه سیاسی دارند و می خواهند مردم را از مدیریت و حاکمیت در این زمینه نا امید کنند.

وی همچنین افزود: در زمینه توسعه زیر ساخت‌ها تنها در یک سال گذشته  200 سالن سینما به سراسر کشور اضافه شده و اکنون با درنظر گرفتن برنامه‌ریزی‌های انجام شده برآوردمان این است که تعداد سالن‌ها به بیش از 1000 سالن خواهد رسید .

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اکنون با روس‌هاو چینی‌ها برای اقتصاد سینما وارد مذاکره شده‌ایم و جلسات مختلفی در این زمینه برگزار شده که درصورت موفقیت دستاوردهای بسیار مهمی برای صنعت سینمایی ایران دارد.

وی درپایان ضمن اشاره به موفقیت پویانمایی ایران در بازارهای خارجی گفت: برای حمایت از صنعت پویانمایی ایران درحال ایجاد بنیاد انیمیشن و پویانمایی هستیم و برای  حمایت ویژه از سینمای کودک و نوجوان برنامه‌ریزی های لازم شده است.

نظر شما