شناسهٔ خبر: 5865524 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سعودی‌لیکس؛ اسناد «ارتش سایبری یمن»

اولین واکنش عربستان به انتشار اسناد محرمانه‌اش توسط «ارتش سایبری یمن»

وزارت خارجه عربستان سعودی شهروندان خود را از ورود به هر وبگاه خبری به منظور آگاهی از اسناد افشا شده توسط ویکی‌لیکس برحذر داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ در پی افشای هزاران سند محرمانه وزارت خارجه، کشور و اطلاعات عربستان سعودی به دست گروه موسوم به «ارتش سایبری یمن»، وزارت خارجه عربستان به جای ارائه توضیح به شهروندانش، به تهدید و هشدار به آنان آنها اقدام کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی در اولین واکنش به انتشار حدود نیم میلیون سند از مکاتبات و پیام‌های محرمانه مخابره شده از سفارتخانه‌های عربستان سعودی در سرتاسر دنیا، شهروندانش را از ورود به هر وبگاه خبری به منظور آگاهی از اسناد افشا شده برحذر داشت.

اسنادی که ارتش سایبری یمن 22 می (1 خرداد) در اختیار خبرگزاری فارس و سپس بخشی از آن را در اختیار سایت ویکی‌لیکس قرار داده است، شامل پیامها، نامه‌ها و گزارش‌های محرمانه سفارتخانه‌های عربستان سعودی در سرتاسر دنیا، وزارت خارجه، کشور و اطلاعات این کشور است.

به گزارش وبگاه خبری «سبق» عربستان، وزارت خارجه عربستان سعودی صبح امروز (شنبه) در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: هموطن هوشیار، از ورود به هر سایتی با هدف دستیابی به اسناد یا اطلاعات فاش شده که احتمالا نادرست و با هدف ضربه زدن به امنیت ملی منتشر شده باشند، پرهیز کن.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه عربستان افزود: هموطن عزیز، هر گونه اسنادی که ممکن است جعلی و دشمنان وطن را به تحقق اهدافشان کمک می‌کند، منتشر نکن.

جولیان آسانژ مدیر سایت ویکی‌لیکس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اسناد عربستان سعودی پرده از یک دیکتاتوری مرموز و غیرقابل پیش‌بینی برمی‌دارند که علاوه بر گرامی داشتن صدمین اعدام با گردن زدن در سال جاری، به تهدیدی علیه همسایگانش تبدیل شده است».

خبرگزاری فارس طی روزهای آینده اسناد دیگری از وزارت خارجه عربستان سعودی را با هدف آگاهی‌بخشی به افکار عمومی درباره اقدامات عربستان سعودی در منطقه منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/ص

نظر شما