شناسهٔ خبر: 58645893 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمریکا از رژیم صهیونیستی خواست که شهرک‌سازی را بطور موقت متوقف کند

تهران-ایرنا- رسانه‌ها روز سه شنبه گزارش دادند که آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته است ساخت شهرک‌ها، تخریب و تخلیه خانه‌های فلسطینیان را موقتاً متوقف کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از "الجمینر", مقامات اسرائیلی و آمریکایی گفتند که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر خود به منطقه در اواخر ژانویه، از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته است تا با "توقف موقت" اقدامات یکجانبه برای یک دوره چند ماهه با هدف کاهش تنشها در کرانه باختری موافقت کنند.

این رسانه ادعا کرد که پیشنهاد بلینکن شامل توقف چند ماهه ساخت شهرک‌های یهودی و همچنین تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها و تخلیه ساکنان آن‌ها در ازای تعلیق اقدامات مقامات فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و از سرگیری همکاری امنیتی با این رژیم می‌شود.

طبق این گزارش رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کرده است که با کاهش و نه توقف کامل شهرک‌سازی موافقت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا, فشار کابینه افراطی نتانیاهو علیه فلسطینیان رو به افزایش است و منابع خبری یکشنبه شب اعلام کردند که با تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخریب خانه‌های مردم، ۱۰۰ خانوار فلسطینی بی‌خانمان می‌شوند.

رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر افزود که این ساختمان مسکونی بزرگ در کوی "واد قدوم" در قدس" قرار دارد که مسؤولان اسرائیلی آماده تخریب آن می‌شوند.

با روی کار آمدن دولت تندرو رژیم صهیونیستی تخریب منازل فلسطینیان و نیز توسعه شهرکسازی و در سایه سکوت مجامع بین المللی بشدت توسعه یافته است.

اخیرا روزنامه صهیونیستی "اسرائیل الیوم" نوشته که کابینه نتانیاهو گام‌های گسترده‌ای در موضوع شهرک‌سازی در کرانه باختری برخواهد داشت. از جمله این گام‌ها، بهره برداری دوباره از شهرک "اویتار" بر فراز کوه صبیح در جنوب نابلس است.
حضور گسترده احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در کابینه نتانیاهو باعث شده است که او برای راضی کردن آن‌ها طبق توافق قبلی امتیازاتی بدهد. شهرک‌های صهیونیست نشین کرانه باختری و قدس اشغالی محل سکونت طرفداران احزاب دینی صهیونیستی و حریدی است و از این رو آن‌ها خواهان توسعه شهرک‌سازی در آنجا هستند.
تحلیلگران سیاسی معتقدند که حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو موجب تشدید بحران و شکاف‌های داخلی می‌شود و ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش می‌گیرد و از سوی دیگر به افزایش تنش‌ها در منطقه منجر می‌شود.


نظر شما