شناسهٔ خبر: 58639973 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

انتظارات از هیأت داوران جشنواره فجر/۵

قناعتی: داوران به عنوان «فجر انقلاب» دقت کنند و آثار را بر این مبنا مورد ارزیابی قرار دهند

سینماپرس: سحر قناعتی منتقد سینما و خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در خصوص انتظارات از هیأت داوری جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر نباید محلی برای عرضه و نمایش فیلم های اجتماعی سیاه نما باشد اما متأسفانه سال ها است که ما شاهد حضور چنین فیلم هایی در این رویداد سینمایی هستیم و این اتفاق بسیار تلخ است و امیدوارم که امسال اولاً چنین فیلم هایی در جشنواره وجود نداشته باشند و در ثانی اگر وجود دارند از داوری محروم شوند.

صاحب‌خبر -

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آنچه که بسیار حائز اهمیت است اینکه داوران به عنوان «فجر انقلاب» دقت کنند و آثار را بر این مبنا مورد ارزیابی قرار دهند؛ همینطور که از اسم و عنوان جشنواره پیدا است فیلم هایی باید در آن نمایش داده شوند که بر اساس آرمان ها، باورها و اهداف انقلاب ساخته شده باشند.

وی تأکید کرد: آثار جشنواره فیلم فجر باید از نظر محتوایی و فنی و ساختاری حرف جدی برای گفتن داشته باشند و هر فیلم غیر استانداردی نباید امکان حضور در این جشنواره و مهمتر از آن امکان داوری را پیدا کند.

قناعتی سپس با اشاره به برگزاری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به صورت بین المللی اظهار داشت: در این دوره جشنواره با توجه به اینکه این رویداد قرار است به صورت بین المللی برگزار شود دو موضوع مهم است؛ اول اینکه ساختار فیلم ها قابل قبول باشند و دوم اینکه محتوای آثار متناسب با ایام الله دهه فجر باشند تا مهمانان بین المللی حاضر در این رویداد با مناسبت برگزاری این رویداد سینمایی آشنا شوند.

این منتقد سینما در پایان این گفتگو افزود: امیدوارم در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر شاهد اتفاقات بسیار خوبی باشیم از جمله آنکه بتوانیم در بخش بازار فیلم توجه مهمانان خارحی را جلب کرده و اتفاقات خوبی را از لحاظ اقتصادی برای سینمای کشورمان رقم بزنیم.

نظر شما