شناسهٔ خبر: 58634488 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با حضور رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور؛

جايزه کيفيت جهان اسلام رونمايي شد

صاحب‌خبر -
جايزه کيفيت جهان اسلام رونمايي شد

خبرگزاری آریا- مدل جایزه کیفیت جهان اسلام طی مراسمی با حضور "غلامحسین اسماعیلی" رئیس دفتر رئیس جمهوری و "مهدی اسلام پناه" رئیس سازمان ملی استاندارد ایران رونمایی شد.
در این مراسم رئیس سازمان ملی استاندارد در تشریح ویژگی های این مدل با بیان این که این جایزه ساختار مدیریتی است که موجب پیشرفت و بهسازی کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی در جهان اسلام می‌شود اظهار داشت: طرح شکل‌گیری جایزه ملی کیفیت ایران در سال 81 به تصویب رسید و 16سال نیز جایزه ملی کیفیت برگزار شده است اما در دولت سیزدهم با رویکرد تحولی در سازمان ملی استاندارد ایران ضرورت تدوین مدلی بومی به منظور تحول در  جایزه ملی کیفیت ایران تحت عنوان مدل کیفیت جهان اسلام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کرد تا در این راستا تدوین مدل مبتنی بر دانش تخصصی روز و همچنین با تکیه بر مبانی فکری اسلامی و ارزش‌های بنیادین انقلاب اسلامی‌ و ‌اسناد بالادستی نظام انجام شده و مبنای جایزه ملی کیفیت ایران قرار گیرد.

وی با تاکید بر این که این مدل در جلسات متعدد با حضور کارگروه های تخصصی و مشارکت اساتید علمی دانشگاه‌های کشور در حوزه کیفیت دستگاه‌های اجرایی و متخصصین سازمان ملی استاندارد طراحی و تدوین شده است افزود: دو هزار و 500 نفر ساعت کار کارشناسی دراین زمینه صورت گرفته و در پنجمین کمیته فنی دوره هفدهم جایزه ملی کیفیت ایران طرح و بررسی شد.
اسلام پناه تصریح کرد: پس از اخذ نظرات ارزشمند اعضای کمیته فنی در ششمین کمیته فنی دوره هفدهم جایزه ملی کیفیت ایران مورد تأیید قرار گرفت و در سی و سومین اجلاسیه شورای سیاست‌گذاری جایزه ملی کیفیت ایران در 11 بهمن ماه 1401 به تصویب نهایی رسید و به عنوان ملاک اعطای جایزه ملی کیفیت ایران قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: جایزه کیفیت جهان اسلام در 8 طبقه آموزشی، بهداشتی، بخش خصوصی، بخش دولتی و عمومی، تولید، صنایع کوچک، خدمات بخش محصولات دانش‌بنیان و فناورانه در سه سطح تندیس، تقدیر نامه و گواهی اهتمام به کیفیت دیده شده است.
در ادامه این مراسم رئیس دفتر رئیس جمهوری اظهار داشت: مبانی نظری سند تحول دولت مردمی و بیانیه گام دوم انقلاب در مدل کیفیت جهان اسلام رعایت شده است.
اسماعیلی با اشاره به این که به طور قطع این الگوها، بیانیه ها و سند تحول، جهت استحضار و اقدام لازم هستند افزود:
اگر قبل از تدوین و ابلاغ سند و پس از آن عملکردها متمایز است و در هر لحظه عملکرد و رفتارمان را با بیانیه گام دوم انقلاب انطباق دادیم، معلوم می‌شود که عامل به آن هستیم.
وی با اشاره به مدل کیفیت جهان اسلام، تصریح کرد: انتخاب این عنوان بار مسوولیت را بسیار سنگین کرده است و باید همه ابعاد آن به طور دقیق سنجیده شود.
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: اسلام دین استاندارد و کیفیت است و ضوابط جهان اسلام به معنای استانداردسازی است، به طوری که همه ابعاد وجودی زندگی انسان از جمله در عبادت، سخن گفتن، راه رفتن، پوشش و غیره، برپایه استاندارد است.



نظر شما