شناسهٔ خبر: 58630171 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دفتر رئیس جمهوری:

مدل کیفیت جهان اسلام بر مبنای سند تحول دولت مردمی است

تهران- ایرنا- رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: مبانی نظری سند تحول دولت مردمی و بیانیه گام دوم انقلاب در مدل کیفیت جهان اسلام رعایت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، "غلامحسین اسماعیلی" امروز سه شنبه در آیین رونمایی از مدل کیفیت جهان اسلام در سازمان ملی استاندارد ایران افزود: مدل کیفیت جهان اسلام برگرفته از الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول دولت مردمی است.
وی گفت: به طور قطع این الگوها، بیانیه ها و سند تحول، جهت استحضار و اقدام لازم هستند.
اسماعیلی تاکید کرد: اگر قبل از تدوین و ابلاغ سند و پس از آن عملکردها متمایز است و در هر لحظه عملکرد و رفتارمان را با بیانیه گام دوم انقلاب انطباق دادیم، معلوم می‌شود که عامل به آن هستیم.
وی با اشاره به مدل کیفیت جهان اسلام، تصریح کرد: انتخاب این عنوان بار مسوولیت را بسیار سنگین کرده است و باید همه ابعاد آن به طور دقیق سنجیده شود.
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: اسلام دین استاندارد و کیفیت است و ضوابط جهان اسلام به معنای استانداردسازی است، به طوری که همه ابعاد وجودی زندگی انسان از جمله در عبادت، سخن گفتن، راه رفتن، پوشش و غیره، برپایه استاندارد است.
به گزارش ایرنا، مدل جایزه کیفیت جهان اسلام، ساختار مدیریتی است که با به‌کارگیری مبانی علمی، تخصصی و دانشی و با تکیه بر اصول و مفاهیم ناب اسلامی و توجه داشتن به ارزش های بنیادین انقلاب اسلامی، منویات امامین انقلاب و اسناد بالادستی و سیستم خود ارزیابی، موجب پیشرفت و به‌سازی کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی در جهان اسلام خواهد شد.
این مدل در جلسات کارگروه تخصصی با مشارکت اساتید علمی دانشگاه‌های کشور و خبرگان و متخصصان حوزه کیفیت دستگاه‌های اجرایی و متخصصان سازمان ملی استاندارد ایران تدوین شده است.
این مدل با ۲هزار و ۵۰۰ نفر- ساعت کار کارشناسی تدوین و در پنجمین کمیته فنی دوره هفدهم جایزه ملی کیفیت ایران مطرح و بررسی شد و پس از اخذ نظرات اعضای کمیته فنی، در ششمین کمیته فنی دوره هفدهم جایزه ملی کیفیت مورد تایید قرار گرفت و در سی و سومین جلسه شورای سیاستگذاری جایزه ملی کیفیت ایران در ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ به تصویب نهایی رسید و به عنوان ملاک اعطای جایزه ملی کیفیت ایران قرار گرفت.

نظر شما