شناسهٔ خبر: 58634249 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت وگو با «بشار اسد»

پادشاه عمان: برای عبور از بحران زلزله به سوریه کمک می کنیم

تهران-ایرنا- پادشاه عمان در تماس تلفنی با رئیس جمهور سوریه، جان باختن شهروندان سوری در زلزله هولناک این کشور را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روزنامه الوطن، «سلطان هیثم» در تماس تلفنی با «بشار اسد» ضمن ابراز همدردی با ملت سوریه، جان باختن تعداد زیادی از شهروندان سوری در زلزله اخیر را به رئیس جمهوری، ملت و خانواده های جانباختگان تسلیت گفت.

وی برای مجروحان این حادثه آرزوی شفای عاجل کرد و افزود که کشورش در کنار سوریه ایستاده و برای عبور از بحران ناشی از این حادثه، کمک های لازم را انجام خواهد داد.

پیش از این ،«حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین نیز در تماس تلفنی با «بشار اسد» ضمن ابراز همدردی ، این حادثه را به دولت و ملت سوریه تسلیت گفت.

زمین لرزه ای مهیب به بزرگی ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه بخش های وسعی از جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند، این زمین لرزه تاکنون براساس آمار نهادهای رسمی دو کشور، در مجموع ۴۴۹۱ کشته برجای گذاشته، امدادرسانی و خارج کردن زلزله زدگان از زیر آوار همچنان ادامه دارد.

شدت زلزله دیروز شمال غرب سوریه و جنوب ترکیه به حدی شدید بود که مردم اکثر استان های سوریه به ویژه دمشق (پایتخت) با فاصله حدود ۴۰۰ کیلومتری آن را احساس کردند و نگران شدند.

استان های حلب، حماه، لاذقیه، طرطوس و ادلب پنج استان درگیر در زلزله دیروز بودند و دچار خسارت های زیاد شده اند.

مردم استان ادلب مصیبتی بالاتر از زلزله آنهم به نام تروریست های – تکفیری را در کنار خود دارند. به همین دلیل ارتش و دولت سوریه، به دلیل اشغال قسمت های زیادی از این استان توسط گروه های تروریستی – تکفیری نمی توانند به آسیب دیدگان این استان خدمت رسانی کنند؛ موضوعی که گرفتاری مردم این استان را دو چندان کرده است.

نهادهای بین المللی و کشورهای جهان نیز ارایه کمک ها به ترکیه و سوریه را آغاز کرده اند، تیم‌های نجات و جستجو همچنان در حال آوار برداری و نجات افرادی هستند که در زیر آوار گرفتار شده‌اند.

نظر شما