شناسهٔ خبر: 58633608 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهندسی معکوس، نخستین گام طراحی

مدیر مهندسی، تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان تولید شیر کنترلی در اراک، مهندسی معکوس را نخستین گام در طراحی می داند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ آسنجرانی افزود: شرکت پتروسازه میهن اراک حدود پنج سال برای بدست آوردن نکاتی درمهندسی معکوس، نخستین گام طراحی زمینه طراحی تلاش کرد و در سال ۱۳۹۷ شیر‌های کنترلی و عملکر‌های مربوط به آن را تولید و چرخه طراحی شیر‌ها را از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ کامل کرد.

او گفت: صفر تا صد دانش در این شرکت تولید شده و به عنوان گام بعدی، بر ابزار دقیق کار می‌کنیم که ابزار دقیق هم به عنوان تکمیل کننده شیر‌های کنترلی تحت برند پترو سازه تولید می‌شوند.
مدیر مهندسی، تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان تولید شیر کنترلیافزود: شیر‌های کنترلی از فناوری بالاتری برخوردارند و سیستم ابزار دقیق و طراحی خاصی دارند.
آسنجرانی با بیان اینکه انتقال دانش به شرکت پترو سازه از بیرون نبوده است و حدود ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم در این شرکت کار می‌کنند گفت: حدود ۶۰ نفر در بخش تولید، حدود ۱۲ نفر در قسمت‌های تحقیق، توسعه و مهندسی وبقیه هم  در بخش کنترل کیفی و خرید و بازرگانی فعالیت می کنند.
او با بیان اینکه ارزش افزوده محصولات ما بسیار بالاتر از برند‌های دیگر است، افزود: اکنون مذاکراتی با هولدینگ‌های خیلی بزرگ داریم و پتروشیمی‌های زیادی درخواست کردند که تامین کننده مستقیم شیرهایشان باشیم تا بتوانیم بیشتر شیر‌هایی که در صنعت پتروشیمی و نیروگاهی است را در یک مجموعه تولید کنیم.
شرکت دانش بنیان میهن در سال ۹۲ با دانش اولیه‌ای که حاصل تجربه های افراد با سابقه در صنعت نفت و گاز بود شروع به کار کرد و این دانش با مهندسی معکوس ظرف چهار سال تکمیل شد.

نظر شما