شناسهٔ خبر: 58632996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس عقیدتی سیاسی اتکا:

با پیروزی انقلاب دست بیگانگان از ایران کوتاه شد

المیرا دادمهر (اگیر)

رییس عقیدتی سیاسی سازمان اتکا گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی دست بیگانگان برای اولین بار در یک کشور مذهبی بریده شد و امسال ۴۴ سال از آن روزها می‌گذرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حجت پیغمبری روز سه شنبه ۱۸ بهمن در دهمین یادواره ۱۳۸ شهید سازمان اتکا که در سالن بهشت آرامستان بهشت سکینه کرج استان البرز برگزار شد، با بیان اینکه با نهضت نجات بخش امام خمینی (ره) و با پشتیبانی، هوشیاری و در میدان بودن ملت ایران تمام تصرف و تسلط های رژیم پهلوی و استکبار جهانی و همچنین حضور نامشروع آنها در ایران برچیده شد، گفت: در دوران مبارزه با رژیم پهلوی و استکبار جهانی ملت ایران پشت سر روحانیت انقلابی و ولایی آمد و لبیک عملی به ندای امام خمینی (ره) داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حجت پیغمبری افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی دست بیگانگان برای اولین بار در یک کشور مذهبی بریده شد و امسال ۴۴ سال از آن روزها می گذرد.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا سند پرافتخاری به عنوان خانواده شهید در نزد خداوند متعال دارند، اظهار کرد: شهدا جان دادند و برای نسل خودشان عزت و افتخار آفریدند.

پیغمبری گفت: ایران کشوری بود که از هر گوشه ای حمله و هجوم به آن شد و تکه ای از آن را بردند ولی در دوران عمر پر برکت انقلاب اسلامی با رهبریت یکی از فرزندان حضرت صدیقه کبری (س)، امام خمینی (ره) و حضور میلیونی این مردم در مقابل این هجوم های سخت و بی امان روز به روز نه تنها پس رفت نکرد بلکه به اوج قدرت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: اگر جانفشانی شهدا نبود این افتخار هم نبود و امروز هر گونه افتخار در این کشور در هر عرصه و موضوعی که به دست می آید آن‌ها به ما آموختند که در میدان باشیم و خسته نشویم.

حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم در این مراسم، بالاترین رتبه کمال در این دنیا را رسیدن به مقام شهادت دانست و افزود: پله اول رسیدن به این مقام ایمان است و اتصال به خدا، توحید و بندگی خدا است.

وی با بیان اینکه برای شهادت باید مبارزه با دشمن درون داشت و جهاد اصغر مبارزه با دشمن بیرونی و طاغوت است، گفت: انسان ها وقتی خود را ساختند و پلکان ایمان را کامل کردند و به رتبه بالای ایمان رسیدند می‌توانند شهید شوند.

شیرازی توضیح داد: وقتی یک نفر وارد میدان جهاد شد اگر پلکان کمال را طی نکرده باشد شهید نمی شود و زمانی شهید می شود که پا بر نفس گذاشته، رشد کند و تقوای او کامل شود.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با تاکید بر اینکه شهید به رتبه ای می‌رسد که دل به دنیا نمی بندد و امور دنیوی برای او ارزشی ندارد، گفت: امام راحل می فرمودند که «شهید و شهدا امامزادگان عشق هستند» و در حالی که ما به دنبال امامزادگان برای زیارت می‌گردیم این شهدا را داریم.

انتهای پیام

نظر شما