شناسهٔ خبر: 58632789 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گفت‌وگوی رؤسای جمهور ازبکستان و ترکیه در پی وقوع زلزله شدید

رئیس جمهور ازبکستان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود مجدداً تسلیت خود را به دلیل کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم و همچنین خسارت‌های بزرگ در پی وقوع زلزله شدید در این کشور ابراز داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در گفت‌وگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه مجدداً تسلیت خود را به دلیل کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم و همچنین خسارت‌های بزرگ در پی وقوع زلزله شدید در این کشور ابراز داشت.

رئیس جمهور ازبکستان در این گفت‌وگوی تلفنی همدردی خود با مردم برادر ترکیه، خانواده‌ها و نزدیکان قربانیان و آسیب‌دیدگان ابراز داشت.

سران دو کشور همکاری‌های دوجانبه با اهداف رفع پیامدهای آفت طبیعی را بررسی و همکاری برای غلبه بر پیامدهای بلایای طبیعی گفت‌وگو کردند. 

همچنین «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در پیام تسلیتی به «رجب طیب اردوغان» و «بشار اسد» روسای جمهور ترکیه و سوریه، در ارتباط با زلزله ویرانگر که تلفات و مجروحین متعددی برجای گذاشت، ابراز همدردی کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان در این پیام از طرف مردم و دولت ضمن ابراز همدردی و حمایت صمیمانه در این شرایط سخت، برای همه خانواده‌ها و دوستان قربانیان این حادثه آرزوی سلامتی کرد.

همچنین «قربانقلی بردی محمداف»، رئیس خلق مصلحتی ترکمنستان، با ارسال پیام تسلیتی به «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه و «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در ارتباط با زمین لرزه شدیدی که منجر به آن شد، تسلیت گفت.

همچنین «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان در گفت و گوی تلفنی با «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در ارتباط با زلزله ویرانگر ترکیه ابراز همدردی و حمایت کرد.

مرداف ضمن تسلیت عمیق به خانواده و دوستان قربانیان، برای مجروحان نیز آرزوی بهبودی عاجل کرد.

خاطر نشان می‌شود که در راستای وضعیت فوق العاده در ترکیه دولت ترکیه برای خبرنگاران و اصحاب رسانه قانون بدون ویزا اعمال می‌کند.

پایان پیام/ح

نظر شما