شناسهٔ خبر: 5863189 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هیئت انصار الله خواستار دیدار فوری با بان کی مون شد

ژنو- ایرنا- منابع خبری اعلام کردند که هیئت انصار الله شرکت کننده در مذاکرات ژنو درباره بحران یمن با ارسال نامه ای به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، خواستار دیدار فوری با وی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این نامه آمده است: این هیئت با موانعی برای ورود در وقت مناسب مواجه شد و این حق ما و حق مردم یمن است که بان کی مون زمانی را برای دیدار با هیئت انصار الله حتی برای چند دقیقه همانطور که با هیئت ریاض دیدار داشت اختصاص دهد.

اعضای هیئت انصار الله در ژنو در این نامه با تشکر از دبیر کل سازمان ملل از تلاش های وی برای حل بحران یمن ابراز امیدواری کرده اند که دیداری با دبیر کل سازمان ملل در هر نقطه ای از جهان داشته باشند.

اعضای هیئت انصار الله تاکید کرده اند که، ما معتقدیم دیدار ما با بان کی مون حامل پیام مثبتی برای مردم یمن که امید زیادی به این دیدار بسته اند، خواهد بود.

اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن شب گذشته پایان مذاکرات یمن درباره بحران این کشور را بدون دستیابی به توافق اعلام و تاکید کرد که تلاش بیشتری برای دستیابی به آتش بس موقت در ماه رمضان می کند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

براثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم این کشور ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت صنعا این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچ کدام از خواسته های خود نرسیده است.

خاورم** 1453/1275

نظر شما