شناسهٔ خبر: 58631678 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لایحه یادداشت تعهدات ایران برای عضویت در سازمان همکاری شانگهای تصویب شد

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لایحه دوفوریتی یادداشت تعهدات جمهوری اسلامی ایران در راستای کسب جایگاه دولت عضو در سازمان همکاری شانگهای موافقت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه دوفوریتی یادداشت تعهدات جمهوری اسلامی ایران در راستای کسب جایگاه دولت عضو در سازمان همکاری شانگهای را بررسی کردند و کلیات آن را با ۱۶۹ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۱۱ آرای اخذ شده به تصویب رساندند.

دوفوریت این لایحه پنجم بهمن ماه در مجلس به تصویب رسیده بود.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح این لایحه گفت: برای تقویت رویکرد چند جانبه گرایی در نظام بین الملل که جزو اهداف کلان سیاست خارجی جمهوری اسلامی است و تقویت همکاری ایران با کشورهای همسایه در شهریور ماه سال گذشته یاداشت تعهدی بین وزیر امور خارجه کشورمان و وزرای عضو همکاری شانگهای امضا شد که روند عضویت دایمی ایران در این سازمان شانگهای را آغاز کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان داشت: در اجلاس سمرقند که شهریور ماه امسال برگزار شد، بین وزیر امور خارجه کشورمان و هشت کشور عضو این سازمان یاداشت تعهدی امضا شده است که بر اساس این یاداشت روند عضویت ایران توضیح داده می شود و بعد اینکه این یاداشت بین وزیر امور خارجه و دبیر کل سازمان امضا شد برای وزرای هشت کشور ارسال شد و در این یاداشت تعهد امضای ۹ وزیر خارجه وجود دارد.

پس از توضیحات سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، کلیات این لایحه به رای گذاشته شد و به تصویب نمایندگان مجلس رسید و سپس رای گیری درباره این لایحه نیز انجام شد که نمایندگان با آن موافقت کردند.

نظر شما