شناسهٔ خبر: 58629614 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چهار هزار هکتار بافت فرسوده در تهران

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: تاخیر در بهسازی بافت‌های فرسوده تهران، خطرات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی پیرهادی در یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورا با بیان اینکه کشور ما یکی از کشور‌های زلزله خیز است و تهران نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: زلزله ترکیه و سوریه برای تهران و سایر شهر‌ها یک هشدار است؛ چرا که تهران چهار هزار هکتار بافت فرسوده و مقداری بیش از این بافت ناپایدار دارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: بنده بار‌ها و بار‌ها هشدار دادم و برخی برای حفظ چهره سیاسی خود، سعی کردند بهسازی بافت فرسوده به تأخیر بیفتد؛ گر چه این اتفاقات تأثیری نداشت و شهرداری تهران و شورا نسبت به صدور مجوز جواز‌های مختلف و تشویق ساکنین در بافت فرسوده برای نوسازی و بهسازی اقدام کردند.

وی با تأکید بر اینکه اگر زلزله ترکیه در تهران اتفاق می‌افتاد، صد‌ها هزار نفر جان می‌باختند، یادآور شد: اگر وزارت راه و شهرسازی نسبت به این موضوع فکر نکند، تهران دچار بحران خواهد شد؛ امروز باید نسبت به این موضوع فکر و تصمیم گرفته شود و نباید از هجمه‌های افراد سودجو ترسید.

نظر شما