شناسهٔ خبر: 58628359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جذب و استقرار ۳۳ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه ایلام

رئیس دانشگاه ایلام از جذب و استقرار ۳۳ واحد فناور در مرکز رشد واحد‌های فناوری دانشگاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ دکتر طاهر علی‌محمدی با اشاره به اهمیت توجه به شعار سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»،اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۳ واحد فناور در مرکز رشد واحد‌های فناوری دانشگاه ایلام مستقر شده است.

وی به توسعه نوآوری و فناوری،بعنوان یکی از برنامه‌های محوری برنامه راهبردی توسعه دانشگاه تاکید کرد و گفت:تعداد ۱۸ واحد از آنها در مرحله رشد و ۱۵ مورد دیگر در مرحله پیش رشد فعالیت می‌کنند و تعداد ۸ واحد فناور دیگر در حال طی فرایند داوری جهت پذیرش در این مرکز هستند.

علیمحمدی بیان کرد: با هدف بسترسازی و پرورش مهارت ایده‌پردازی و فرصت‌شناسی در میان افراد کارآفرین برای بازار کار واقعی، آشنایی دانش آموزان، دانشجویان و دانش‌آموختگان با ایده‌ها و فناوری‌های بازارمحور،چهار رویداد استارتاپی کشاورزی، خلاقیت دانش آموزی دختران، خلاقیت دانش آموزی پسران دبیرستانی و خدمات شهری با حضور گسترده علاقمندان برگزار شده است.

رئیس دانشگاه ایلام افزود: برگزاری رویداد ایده شو «از فن و حرفه تا صنعت»، اجرای طرح تانا و برنامه‌ریزی برای برگزاری اولین رویداد جذب ایده حوزه انرژی از جمله برنامه‌ها و اقدامات مشترک صورت گرفته با پارک علم و فناوری ایلام است.

وی گفت: برگزاری ۱۴ عنوان کارگاه آموزشی تخصصی کسب و کار (تحت عنوان بوت کمپ تخصصی کسب و کار) در هفته پژوهش و فناوری، برگزاری ۵ کارگاه آموزشی با همکاری فنی و حرفه‌ای ایلام در هفته پژوهش و فناوری، برگزاری ۳ کارگاه آموزشی کسب و کار در نمایشگاه ملی فن بازار و برگزاری بیش از ۱۵ عنوان کارگاه آموزشی، مهارت محور در سال ۱۴۰۱ از موفقیت‌های مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی برشمرد.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه دانشگاه ایلام با مشارکت ۱۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور در بیست و سومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار کشور حضور یافت، گفت: محصولات تولید شده این واحدها، در سطح گسترده‌ای مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

علیمحمدی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری بین دانشگاه ایلام و دانشگاه‌های محقق اردبیلی، خوارزمی و مرکز نوآوری صنعتی افق،بیان کرد: در جریان برگزاری این نمایشگاه، ۱۵ کارگاه آموزشی تخصصی کسب و کار از طرف دانشگاه ایلام پیشنهاد شد، از این تعداد سه مورد، شامل چارچوب بوم کسب و کار، طراحی ارزش پیشنهادی برای مشتریان و بازار و تیم‌سازی و اهمیت آن در کسب و کار‌های نوپا و استارتاپ‌ها در لیست سیزده کارگاه مورد تأیید برگزارکنندگان اصلی نمایشگاه قرار گرفت و در سالن اصلی کارگاه‌ها برگزار شد.

رئیس دانشگاه ایلام تاکید کرد: به منظور اطلاع‌رسانی بهتر و تسریع در خدمات‌رسانی به فناوران و نوآوران، وب‌سایت‌های جدید مجتمع نوآوری و فناوری و مرکز رشد واحد‌های فناوری دانشگاه ایلام راه‌اندازی و وب‌سایت مرکز نوآوری نیز بازطراحی شد.

نظر شما