شناسهٔ خبر: 58627756 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اختصاص ۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی

استاندار آذربایجان غربی گفت: هیئت دولت، ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض و تسهیلات برای بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی تصویب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمدصادق معتمدیان دوشنبه، ۱۷ بهمن ماه در گفتگو با بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما گفت: طبق مصوبات جلسه هیئت دولت، مقرر شد برای احداث منازلی که به صورت کامل تخریب شدند، مبلغ ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و برای مناطق شهری ۳۰۰ میلیون تومان و مناطق روستایی ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه بنیاد مسکن دو استان آذربایجان شرقی و زنجان را به عنوان دو استان معین انتخاب کرده است، گفت: با استفاده از امکانات و ماشین آلات این دو استان، آواربرداری و ساخت و ساز واحد‌های تخریب شده در منطقه آغاز می‌شود.

وی گفت: در شهرستان خوی، حدود ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی نیازمند تعمیرات هستند که در هیئت دولت مصوب شد، مبلغ ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای تعمیرات هر واحد مسکونی پرداخت شود.

<div id="video-display-embed-code_9202192"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3745125/9202192?width=600&height=350"></script></div>

معتمدیان گفت: در مناطق روستایی شهرستان خوی هم حدود ۵ هزار و ۵۰۰ واحد دامی تخریب شدند که هیئت دولت مصوب کرد، مبلغ ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای بازسازی این واحد‌ها پرداخت شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: با نگاه ویژه رئیس جمهور مصوب شد تا در شهرستان خوی همه وام‌های پرداختی در بانک ها، ۶ ماه امهال شوند و برای جبران خسارت به وسایل منزل و لوازم خانگی ۳ هزار واحد مسکونی نیز کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی در نظر گرفته شود.

معتمدیان گفت: بیش از ۸۵ مدرسه در قالب ۲۴۴ کلاس درس در شهرستان خوی آسیب دیدند و ۲۴ مدرسه به طور کامل تخریب شدند که هیئت دولت مصوب کرد، ۲۴۰ میلیارد تومان بودجه برای بازسازی و تعمیرات مراکز آموزشی در نظر گرفته شود.

وی گفت: هیئت دولت، ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض و تسهیلات برای بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی تصویب کرد.

استاندار آذربایجان غربی مقاوم سازی منازل را مهمترین راهکار جهت مقابله با گسل زلزله در شهرستان خوی اعلام کرد و گفت: ۵۲ درصد منازل شهری و روستایی در منطقه تا به امروز مقاوم سازی شده اند.

معتمدیان در پایان گفت: در زلزله اخیر شهرستان خوی، ۲ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی و ۵ هزار و ۵۰۰ واحد دامی تخریب شدند و ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی نیاز به مقاوم سازی و تعمیر دارند.

نظر شما