شناسهٔ خبر: 58626553 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

خبرخوب| روایت یک بخشش شیرین تا خلوتی معنوی برای دهه هشتادی ه...

اقتصاد ایران: این روزها دیگر چشم نمی‌چرخانیم تا خبرهای خوب را صید کنیم ، خودشان دنبالمان می آیند. یعنی آنقدر خبر خوب اطرافمان زیاد است که می‌مانیم کدام را انتخاب کنم که برایتان شیرین تر و جذاب تر باشد. اصلا مگر خبری از این بهتر هم در بهمن ماه داریم که یادآور روزهای پیروزی انقلاب باشد؟ با خبرخوب امروزمان همراه شوید تا دلتان را اول صبحی بزنیم به شارژ شادی.

صاحب‌خبر -

گروه زندگی: این روزها دیگر چشم نمی‌چرخانیم تا خبرهای خوب را صید کنیم، آنها خودشان دنبالمان می‌آیند. یعنی آنقدر خبرخوب اطرافمان هست که دیگر نیازی به گشتن نیست یک وقت‌هایی هم می‌مانیم که  کدامشان را انتخاب کنیم تابرایتان شیرین‌تر و جذاب تر باشد. 

همین روزها و همین ساعت‌ها بود، زمستان 57 پس از پیروزی انقلاب اسلامی که مردم حمایت‌های خود را از تشکیل دولت امام خمینی(ره) اعلام کردند و در شهرهای مختلف ایران  تشکیل اولین دولت موقت را پس از سال‌ها و براساس آنچه که خود خود مردم دلشان می‌خواست، جشن گرفتند. بله، این روزها بهار انقلاب است. درست است که هوا سرد است اما دلمان گرم است.

کلید بزنیم خبرهای خوب‌ امروزمان را با یک دعا به درگاه پرودگار با دل و جان که: «خداوندا یک لحظه ما را به حال خود رها مکن» و این در واقع تقاضایی است که همه اهل بیت(ع) به درگاه خداوند در هر لحظه داشتند. 

 

*شور و هیجان یک عفو گسترده

چشمانشان را نگاه می‌کنم، صدایشان که می‌لرزد ، وقتی صدای فرزندانشان را از پشت میله‌ها یا از تلفن می‌شنوند و یک بابا می‌گویند که قلبمان را به درد می‌آورد. آری از زندانیان دربند می‌گویم که چشم به آزادی دوخته‌اند.حال صدایشان از داخل زندان‌ها با شادی و کف و جیغ و هورا شنیده‌ می‌شود که برای سلامتی رهبر دعا می‌کنند.

چنین عفوی آخرین بار در سال 97 توسط رهبر معظم انقلاب داده شده بود و در چنین نوع عفوهایی افراد بیشتری مشمول بخشودگی می‌شوند. حال چه خبر خوبی بهتر از اینکه خانواده‌های زیادی در سراسر ایران شاد می‌شوند، دل فرزندان زیادی خوشحال می‌شود و پدران زیادی به آغوش گرم خانواده باز می‌گردند، آن لحظه دل لرزیدن این پدران و خانواده‌هایشان چقدر دیدن دارد. این عفو به سر سلامتی رهبر معظم انقلاب مبارکشان باشد.

 

*و آب مایه زندگانی...

یادم می‌آید روزی را که اولین جملاتم را در دفتر مشقم نوشت: «آب مایه حیات است». «آب. بابا، نان داد».  آبی که همه جا هست .مایه شادی است و همه را زنده نگه می‌دارد، همین آبی که اگر کم باشد، داد همه در می‌آید و زندگی را به بحران تبدیل می‌کند و زندگی را به مردگی می‌رساند. حال که می‌شنویم ذخایر سدهای کشورمان که در این یک سال اخیر به شدت کم شده بود،در همین یک هفته گذشته افزایش یک میلیاردی  پیدا کرده است ، شکر خدا را می‌گوییم. خدایا شکرت، خدایا باز هم باران ببار، باز هم برف ببار تا البرز ،دماوند، زاگرس و... را یکپارچه سفید ببینیم.

خبر آماری  اینکه میزان ذخایر آبی سدهای کشور که در همین یک هفته گذشته 19 میلیارد و 960 میلیون متر مکعب بود، با بارش‌های اخیر به 21 میلیارد و 130 میلیون متر مکعب رسید. امیدواریم این 43 درصدی میزبان پرشدگی سدها تا پایان سال به 100 درصد برسد.

 

*اعتکافی برای دهه هشتادی‌ها

دوازده  تا هجده سال بیشتر ندارند، شاید هم کمتر اما با عشق و علاقه در مساجد حضور پیدا کرده‌اند . بگو بخندشان را هم با هم دارند با بعضی‌هایشان که صحبت می‌شود، می‌گویند اولین بارشان است چون دو سال کرونا اعتکاف برگزار نشد و امسال با هیجان در مساجد حضور پیدا کرده‌اند، حتی یکی از همین دهه هشتادی‌ها هم می‌گوید که فکر می‌کرده مدام باید دعا بخواند و مشغول عبادت باشد و تصورش این بوده که کار دشواری است اما حالا که شرکت کرده ، می‌گوید اگر می‌دانست آنقدر جذاب است، حتما زودتر در این مراسم شرکت می‌کرده. خلاصه جمع هستند ، این دهه هشتادی‌ها و هفتادی‌ها که دور هم نشسته‌اند هم دعایشان را می‌خوانندو هم  بگو بخندشان را می‌کنند. چقدر این جمع‌ها لذت بخش است و چقدر این خبر خوبی است که می‌بینیم جوانترهای ما هم روز به روز بیشتر به این مراسم‌ گرایش پیدا می‌کنند . این عکس‌ها را از رسانه‌ها و اعتکاف سه روزه رجب گلچین کردیم تا حال و هوای دهه هشتادی‌ها را ببینید و لذت ببرید.

 

*بفرمایید خانه دل برای نی‌نی‌های چند قلو

به آخرهای خبر خوب امروزمان رسیدیم به نی‌نی‌های زیبای دوست داشتنی که آدم دوست دارد آنها را یک لقمه کند، آنقدر که خوشگل و زیبا خوابیده‌اند. این خبر هم برای کسانی که می‌گویند آقا کو خانه رایگان برای خانواده‌هایی که چند قلو به دنیا آورده‌اند. همین امروز یکی از آنها خانه دار شدند که مادر و پدرشان صاحب پنج قلوهای زیبا هستند که کمتر از 24 ساعت این وعده از سوی مسئولان محقق شد.

 

 

*ورق آخر به برکت باران و برف بی انتها

در نهایت بازهم این باران و برف پربرکت هفته اخیر، خبر خوب دیگری به ما داد و آن هم جان گرفتن دوباره یک سراب در حاشیه روستایی در بیست کیلومتری شمال غرب کرمانشاه است، به نام سراب نیلوفر ، چه اسم زیبا و با اصالتی برای مکانی که در ماه‌های اخیر خشکیده بوده و حالا تصاویرش را یک عکاس خوش ذوق از خبرگزاری مهر گرفته است. شما هم چشمانتان را با این تصاویر قلبی کنید.

*خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

*پایان پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما