شناسهٔ خبر: 58621910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد:

پایان سه روز عشق بازی و خلوت با معبود

سه روز عشق بازی و خلوت با معبود در ایام البیض ماه رجب به پایان رسید و ۴۵ هزار نفر از استان اصفهان از فیض معنوی آن بهره مند شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، اعتکاف در مسجد همزمان با ایام البیض ماه رجب از جمله مراسم های معنوی هر سال است که مایه خیر و برکت و معنویت برای معتکفین است و البته معنویت آن شهرها نیز بدون خیر و برکت نمی گذارد.

سه روز عشق و بازی و خلوت با معبود هم این روزها به پایان رسید و عاشقان پس از انجام اعمال ام داود این مراسم را به پایان رساندند.

 

سه روز عبادت و روزه داری که توام با شب زنده داری نیز بود همه ذخیره ای برای دنیا و‌ آخرت شده و اجر آن ماندگار می ماند که البته در این میان آموزش ها و ارائه خدمات فرهنگی برای معتکفین هم پیش بینی و بر محتوای آن افزوده است.

دانش آموزان و دانشجویان هم که در برخی از نقاط به صورت جداگانه معتکف شده بودند برنامه های خاص خودشان را داشتند و همین اتفاق توانسته جذابیت خاصی ایجاد کند تا این قشر به سمت این برنامه شرکت نمایند.

 

45 هزار معتکف در استان اصفهان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به مساجد و مراکز برگزاری اعتکاف گفت: 400 مسجد در سراسر استان اصفهان میزبان معتکفین بودند.

حجت الاسلام مهدی فوقی شمار معتکفین را 45 هزار نفر اعلام کرد و افزود: دانش آموزان در مراکز خاص خود برنامه داشتند و دانشجویان نیز در مسجد دانشگاه اصفهان معتکف شدند.

 

وی اضافه کرد: در برخی از شهرستان ها امکان تفکیف معتکفین نوجوان و جوان از بزرگسالان وجود نداشت که سعی شد برنامه هایی خاص آنان فقط برگزار شود.

 

سهم خیرین در برگزاری اعتکاف

 

جمعیتی که معتکف شده اند اما برخی هم در این مسیر خادمی می کنند و خود را در ثواب آن شریک می سازند که خیرین و متولیان امر از جمله آن ها هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در این خصوص گفت: ستاد اعتکاف در همه شهرستان ها تشکیل و ادارات و نهادهای مختلف فرهنگی در اجرای آن همکاری می کنند.

 

وی ادامه داد: خیرین هم پای صحنه آمدند و نقش خود را در اجرای این برنامه مهم ایفا کردند و باعث شد تا مراسم و تهیه افطار و سحری تامین شود.

چهره های مختلف در اعتکاف

 

افراد مختلف با سلایق و علایق متفاوتیدر مراسم اعتکاف حضور داشتند که همه با وجود نگرش گوناگون اما معبود یکسان و فرصتی برای عشق باز یافته بودند.

هر کدام از معتکفین آرزو و علاقه ای داشتند اما برخی از آنان برای دیگران دعا می کردند که در کل همه برای همدیگر از خداوند بهترین ها را خواستند.

 

ظهور امام زمان(عج) خواسته بسیاری از آنان بود که در این مراسم معنوی دیده می شد.

آنچه جامعه امروز ما را به سمت سعادت پیش خواهد برد همین زیست معنوی خواهد بود که با برگزاری مراسم های معنوی می توان به درجه بالا رسید.

پایان پیام/128

نظر شما