شناسهٔ خبر: 58618635 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر؛

عملیات اجرایی پل خلیج‌فارس قشم آغاز شد

اقتصاد ایران: رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: عملیات اجرایی پل خلیج‌فارس به عنوان آرزوی دیرینه جزیره‌نشینان، همزمان با چهل‌و‌چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، افشار فتح‌الهی با اعلام این خبر اظهار داشت: عملیات ساخت پل خلیج‌فارس پس از وقفه‌ای ۷ساله، در دولت سیزدهم و همزمان با ایام‌الله فجر با همتی جهادی از سر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: اتصال بزرگ‌ترین جزیره ایران و خاورمیانه به سرزمین اصلی، یکی از آرزوهای دیرینه جزیره‌نشینان است که در دولت انقلابی و مردمی محقق خواهد شد.

به گفته افشار فتح‌الهی؛ احداث این پل نقش مهمی در توسعه کریدور شمال-‌جنوب کشور و توسعه همه‌جانبه و پرسرعت جزیره قشم ایفا می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با توجه به نقش استراتژیک قشم در منطقه، توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای را نیز شروع کرده‌ایم و با احداث پل، رینگ حمل‌ونقلی جزیره کامل خواهد شد.

وی اظهار داشت: پل خلیج‌فارس هم‌اکنون ۱۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هزینه کل اجرای پروژه ۴۶۰میلیون یورو برآورد شده است.

به گفته فتح‌الهی؛ این پروژه شامل چهار خط عبور خودرو، یک خط عبور قطار، خطوط اضطراری و پیاده‌راه می‌باشد و چشم‌انداز تکمیل آن حدود سه‌و‌نیم سال در نظر گرفته شده است.

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد قشم اذعان نمود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تبدیل جزیره قشم به هاب نفت، گاز و پتروشیمی، توسعه زیرساخت‌های جزیره ازجمله احداث پل خلیج‌فارس ضروری است.

وی افزود: جزیره قشم علاوه‌بر ظرفیت‌های حوزه انرژی، دارای پتانسیل فراوانی برای توسعه بندری نیز می‌باشد و از همین روی توسعه بندر کاوه با پتانسیل بارگیری-باراندازی حدود ۲میلیون کانتینر در سال به عنوان یکی از حلقه‌های اصلی در بهره‌برداری از پروژه‌های استراتژیک در دستورکار است.

فتح‌الهی تصریح کرد: با احداث پل خلیج‌فارس، از بندر کاوه تا خطوط سراسری کشوری ۹۲کیلومتر بزرگراه و ۸۶کیلومتر راه‌آهن ایجاد خواهد شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: جزیره زیبای قشم یکی از سرمایه‌های ملی متعلق به همه ایرانیان است که با اقدامات زیرساختی صورت گرفته طی ماه‌های گذشته، در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت می‌کند و با ریل‌گذاری انجام شده برای مسیر پیشرفت، جزیره قشم آینده روشنی در پیش‌روی دارد.

نظر شما