شناسهٔ خبر: 58612901 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ملی‌پوش ایرانی از زلزله ترکیه گریخت! | فرار معجزه‌آسا ساعتی قبل از حادثه!

بامداد دوشنبه زمین لرزه ۷.۴ ریشتری جنوب شرق ترکیه را لرزاند که منجر به خرابی گسترده در این کشور و مناطق اطراف از جمله سوریه و عراق شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، زلزله شب گذشته در ترکیه جان بیش از ۶۰۰ شهروند ترکیه و سوریه گرفته است و یکی از بزرگترین زمین‌لرزه‌های تاریخ این منطقه نیز بوده است. زلزله‌ای که بنا به نوشته وبسایت‌های ترکیه، بناهای ساختمانی تاریخی را از بین برده و یک مسجد ۱۳۰ را هم به صورت کامل نابود کرده است. نکته جالب اینکه این مسجد در در زمین لرزه ۱۸۹۴ یک بار فرو ریخته بود که با کمک سلطان عثمانی ساخته شد اما حالا دوباره در پی فعالیت گسل مرز ترکیه و سوریه، تخریب شده است.

این در حالی است که دقایقی پیش وزیر ورزش ترکیه اعلام کرد تمام سازمان‌های ورزشی این کشور و تمام مسابقات ورزشی به حالت تعلیق درآمده‌اند تا ظرفیت ورزش ترکیه در اختیار کمک به زلزله‌زدگان قرار بگیرد و به این ترتیب بازی‌های سوپرلیگ نیز تعطیل خواهند شد.

تعطیلی سوپرلیگ در شرایطی اتفاق افتاده که سه بازیکن ایرانی در لیگ ترکیه مشغول به بازی هستند. علی‌ قلی‌زاده که هفته گذشته به تیم باشاک شهیر در استانبول پیوست و مجید حسینی و علی کریمی نیز همچنان در کایسری اسپور به کار خود ادامه می‌دهند.

در این خصوص نکته مهم این است که زلزله در منطقه بسیار دور از استانبول رخ داده و احتمالا قلی‌زاده این زلزله را احساس هم نکرده. همچنین فاصله ۴۰۰ کیلومتری محل زلزله با کایسری باعث شده تا این شهر نیز از آسیب زمین لرزه مهیب در امان باشد.

با این حال اما مورد جالب مربوط به سعید عزت‌اللهی است که به همراه وایله، چند روزی در کمپ تمرینی آنتالیا حضور داشت اما دقیقا ساعتی پیش زلزله ۷.۴ ریشتری، به همراه دیگر بازیکنان وایله، ترکیه را به مقصد دانمارک ترک کرد تا به شکلی معجزه‌آسا از این زمین لرزه فرار کند. زلزله در آنتالیا کاملا حس شده است.

این در حالی است که در فضای مجازی تصاویری از ورزشکاران ترکیه منتشر شده که در حال درخواست کمک از مردم هستند و در این بین وایرالی‌ترین ویدیو مربوط به ولکان دمیرل دروازه‌بان پیشین تیم ملی ترکیه است که با چشمانی اشک بار از مردم می‌خواهد هر کمکی که از دستشان بر می‌آید انجام دهند چرا که وضعیت به هیچ عنوان خوب نیست.

در همین حال مدارس کشور ترکیه یک هفته به حالت تعطیلی درآمده‌اند و وزیر ورزش این کشور نیز تاکید کرده که احتمال دارد تعلیق برگزاری مسابقات ورزشی همچنان تمدید شوند که در این صورت وضعیت سه ملی‌پوش ایرانی هم در ابهام قرار خواهد داشت.

ملی‌پوش ایرانی از زلزله ترکیه گریخت! | فرار معجزه‌آسا ساعتی قبل از حادثه!

نظر شما