شناسهٔ خبر: 58604450 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس شورای استان اصفهان تشریح کرد:

نقش سازمان همیاری شهرداری‌های اصفهان در توسعه اقتصاد پایدار

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان فرصتی برای ارائه خدمت بیشتر به شهروندان در تمام شهرستان‌ها به‌شمار می‌آید و شهرداران می‌توانند با همکاری بیشتر با این سازمان درآمد پایدار برای شهرداری‌ها ایجاد کنند.

صاحب‌خبر -

جواد توحیدی در حاشیه برگزاری اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا رویکرد سازمان همیاری شهرداری‌ها را در توسعه شهرهای این استان مثبت دانست و اظهار کرد: سازمان‌های همیاری شهرداری‌های استان اصفهان با هدف کمک به شهرداری‌ها و ایجاد درآمدهای پایدار برای آنها تشکیل شده است و ظرفیت بالایی برای فعالیت در رسته‌های اقتصادی، بازرگانی، فنی و مهندسی، خدماتی، آموزشی، گردشگری و تولیدی دارد.

وی با بیان اینکه مدیران شهری استان اصفهان می‌توانند با ریل‌گذاری صحیح از ظرفیت سازمان همیاری استان در مسیر توسعه پروژه‌های خود استفاده کنند، افزود: سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان فرصتی برای ارائه خدمت بیشتر به شهروندان در تمام شهرستان‌ها به‌شمار می‌آید و شهرداران می‌توانند با همکاری بیشتر با این سازمان درآمد پایدار برای شهرداری‌ها ایجاد کنند.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌های سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان، سرمایه‌گذاری خارج از چارچوب شهرداری‌ها بدون وابستگی به شهرداری‌های استان است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های این سازمان با خدماتی منعطف، طبق چهارچوب و بر اساس تصمیم‌گیری‌های هیئت مدیره شکل گرفته است تا با فراهم‌کردن بسترهای مناسب، ارتقای کمی و کیفی خدمات به شهرداری‌ها، به‌کارگیری منابع و همچنین مدیریت صحیح در عرصه خدمت‌رسانی به شهرداری‌ها به خوبی فراهم شود.

توحیدی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های ارائه شده شورای اسلامی استان اصفهان هدف‌های بلندی در سر دارد، اضافه کرد: توجه ویژه و جهادی بر ضرورت تعامل سازنده در راستای پیش‌روندگی در وظایف جاری سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان توانسته نتایج مثبت بسیاری را به همراه داشته به‌گونه‌ای که در آینده نه چندان دور با ایجاد درآمد پایدار برای این سازمان و شهرداری‌های استان نتایج همکاری مدیران شهری با این سازمان به ثمر خواهد نشست.

وی افزود: تجمیع امکانات و سرمایه‌های کوچک و پراکنده، ایجاد درآمدهای ناشی از تولید، فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی و همچنین اهتمام برای کاهش اتکای شهرداری‌ها به عوارض از مهمترین وظایف و اهداف سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان جهت خودکفایی شهرداری‌ها است و باید از این ظرفیت به خوبی بهره‌مند شد.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان و همچنین منابع اقتصادی مطلوب و ارتباط مناسب و اختیارات قانونی که وجود دارد، با برنامه‌ریزی و افزایش تعاملات بین دستگاهی می‌توان در مسیر ارزش‌آفرینی در تمام عرصه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات تابعه در بخش‌های مختلف شهرداری‌ها حرکت کرد.

وی گفت: پروژه کنار گذر شرق یکی از پروژه‌های کم‌نظیر به‌شمار می‌آید که با سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری‌های استان در راستای کسب درآمدهای پایدار رقم خورد و پیشرفت اجتماعی، توسعه اقتصادی و مسئولیت زیست‌محیطی به عنوان سه شاخصه توسعه پایدار، در این پروژه به وضوح دیده می‌شود.

توحیدی خاطرنشان کرد: پروژه آزادراه کاشان _ اصفهان نیز یکی دیگر از پروژه‌های هزینه بر سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان به‌شمار می‌آید که با اصلاح جذب درآمد از طریق پرداخت عوارضی که با توجه به الکترونیکی شدن عوارض این درآمد با تأخیر به سازمان پرداخت می‌شود که باید در این خصوص نیز چاره‌اندیشی لازم انجام شود.

به گزارش ایمنا، اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان با حضور مدیرعامل و کارشناسان سازمان همیاری شهرداری‌های استان و با دستور کار بررسی گزارش حسابرسی سال ۱۴۰۰ این سازمان و انتخاب حسابرس سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

نظر شما