شناسهٔ خبر: 58604160 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فیصل مقداد:

آمریکا به دنبال تکرار سناریوی ۲۰۰۳ عراق علیه سوریه است

وزیر خارجه سوریه گفت آمریکا با دروغ های بی پایه و اساس به بهانه مبارزه با تسلیحات کشتار جمعی و بهانه های مشابه در امور دیگر کشورها دخالت می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، وزیر خارجه سوریه گفت: آمریکا و برخی از متحدانش در اروپا در حال چیدن توطئه‌ای علیه این کشور شبیه توطئه علیه عراق در ۲۰ سال پیش هستند.

<div id="video-display-embed-code_9195886"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3743558/9195886?width=600&height=350"></script></div>

فیصل مقداد در پیامی در توئیتر به تجاوز آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی به بهانه تسلیحات کشتار جمعی اشاره کرد و گفت: «کالین پاول» وزیر خارجه وقت آمریکا صحنه‌ای از دروغ و فریب در شورای امنیت سازمان ملل به نمایش گذاشت تا این تجاوز را توجیه کند؛ و این که پاول از تصاویر ماهواره‌ای آمریکا به عنوان مدرک تسلیحات کشتار جمعی عراق استفاده کرد که بعدا مشخص شد وجود خارجی ندارند.
مقداد افزود: تمام مطالبی که پاول ارایه کرد تقریبا دروغ‌هایی بی پایه و اساس بود و خودش بعدا به این حقیقت اذعان کرد.
وزیر خارجه سوریه همچنین هشدار داد آمریکا و متحدانش شامل آلمان، فرانسه و انگلیس بار دیگر در حال استفاده از بهانه‌های مشابهی به منظور دخالت در امور دیگر کشور‌ها هستند.

نظر شما