شناسهٔ خبر: 58598730 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه اندازی خط راه آهن عراق و ایران

همزمان با افزایش مسافرت‌ها به عراق از کشور‌های همجوار و توسعه گذرگاه‌های مرزی، طرح راه آهن ارتباطی میان عراق و ایران برای انتقال مسافران میان دو کشور در چارچوب بودجه امسال فعالیت خود را آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  همزمان با افزایش مسافرت‌ها به عراق از کشور‌های همجوار و توسعه گذرگاه‌های مرزی، طرح راه آهن ارتباطی میان عراق و ایران برای انتقال مسافران میان دو کشور در چارچوب بودجه امسال فعالیت خود را آغاز کرد.
طول این خط آهن از بصره تا شلمچه ۳۲ و نیم کیلومتر است و عراق را به ایران ارتباط می‌دهد و در توسعه و تقویت گردشگری مذهبی و مبادلات تجاری میان دو کشور نقش عمده‌ای خواهد داشت.

<div id="video-display-embed-code_9194871"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3743338/9194871?width=600&height=350"></script></div>


یونس خالد مدیر راه آهن عراق: بعد از دستور نخست وزیر (عراق) هیات‌هایی برای نهایی کردن راه اندازی خطوط راه اهن با ایران به عنوان یکی از کشور‌های همسایه کار را بررسی و دنبال کردند. این موضوع (احداث این خط آهن) با هدف انتقال مسافران و هیات‌های مذهبی میان دو کشور و کمک به توسعه شهر بصره است.
جواد عبدالجلیل ، مدیر راه آهن منطقه جنوب:  طول این خط آهن تقریبا ۳۲ و نیم کیلومتر است و حاوی سه ایستگاه است. ایستگاه نخست نزدیک پل الکزیزه، ایستگاه میانی و ایستگاه پایانی که در منطقه شلمچه در مرز ایران است.
خبرنگار : بعد از تکمیل این طرح از جانب طرف ایرانی، شرکت عمومی راه آهن عراق به تهیه اراضی و خرید و تملک آن‌ها و در نهایت پاکسازی آن‌ها از مین اقدام کرد تا در مرحله دوم شروع به احداث مسیر خط آهن کند.
صلاح مهدی / مدیر اجرای طرح : هنوز برخی از مشکلات مربوط به خرید خرید اراضی واقع در نقشه راه آهن به قوت خود باقی مانده است و ان شاء الله طی روز‌های آینده جلساتی با استاندار و طرف‌های ذیربط و مسئولان دولتی و وزارت دارایی برگزار خواهیم کرد و به امید خدا مجوز‌های لازم را خواهیم گرفت و از مشکلات عبور خواهیم کرد.

نظر شما