شناسهٔ خبر: 58598355 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

فیصل مقداد: نباید اجازه دهیم غرب سناریوی عراق را در سوریه پیاده کند

وزیر امور خارجه سوریه گفت که آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان امروز قصد دارند در سوریه از همان سناریویی استفاده کنند که ۲۰ سال پیش در عراق به بهانه داشتن سلاح‌های کشتار جمعی استفاده کرده بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه امروز (یکشنبه) در صفحه توئیتر خود نوشت: جهان باید از گذشته درس بگیرد و اجازه ندهد که این کشورها دوباره با فریب و نیرنگ کشورهای دیگر را هدف قرار دهند.

وی تصریح کرد: کالین پاول، وزیر امور خارجه وقت آمریکا ۲۰ سال پیش در چنین روزی، در نزدیکی صندلی سوریه در شورای امنیت که من روی آن نشسته بودم، صحنه‌ای از نمایش فریب و دروغ را برای توجیه حمله آمریکا به عراق به بهانه داشتن سلاح‌های کشتار جمعی بازی کرد.

وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: کالین پاول در آن زمان ضبط‌ صوت‌ها، تصاویر ماهواره‌ای، مدارک‌ها و اسنادی را ارائه کرد و اظهار داشت که این‌ها شواهد هستند و حدس و گمان نیستند و حقایق و اطلاعات کاملاً مستند هستند و لوله کوچکی را نشان داد که بیان می‌کرد که حاوی مواد بیولوژیکی تولید عراق بود که می توانست ده‌ها هزار نفر را بکشد.

به گزارش خبرگزاری سانا، فیصل مقداد افزود: البته مشخص شد که هر چه او مطرح کرده است دروغ‌ محض بوده است و خود پاول آنچه را که در شورای امنیت بیان کرده است ننگ توصیف کرد، اما متأسفانه عراق بر اساس این دروغ‌ها مورد حمله قرار گرفت و همه می‌دانند نتایج فاجعه بار این تهاجم، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت است که توسط نیروهای آمریکایی و متحدان آنها در عراق انجام شد.

نظر شما