شناسهٔ خبر: 58597797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احمد خاتمی: آمریکا تمام پژوهشکده‌ها را برای غلبه بر ایران به خدمت گرفت

تربت حیدریه - ایرنا - عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکا با بهره‌مندی از ابزارها و امکانات مختلف از جمله به خدمت گرفتن تمام پژوهشکده‌ها در جریان اغتشاشات اخیر سعی خود را در غلبه بر جمهوری اسلامی به کارگرفت ولی به هدفش نرسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی روز یکشنبه در جمع مردم تربت‌حیدریه افزود: آمریکا همواره و در طول عمر انقلاب بر علیه نظام جمهوری اسلامی دشمنی خود را به اشکال مختلف بروز داد و در جریان اغتشاشات اخیر که عده ای از آن به عنوان اعتراضات یاد می کنند، از براندازان حمایت همه جانبه کرد.

به گفته وی هدف اصلی از اغتشاشات اخیر براندازی نظام جمهوری اسلامی بود و دشمن قصد داشت آن را با چهار حربه مقابله با دین، امنیت و اقتدار کشور و نیز ناامید ساختن مردم دنبال کند ولی ناکام ماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: یکی از حماقت‌های اغتشاشگران قرآن‌سوزی، مسجدسوزی، پرچم‌سوزی و چادر از سر زن مسلمان گرفتن بود و حال آنکه آنها نمی‌دانستند مردم به دین و قرآن و اهل بیت (ع) ارادت قلبی دارند.

وی‌ از زیر سوال بردن اقتدار کشور به عنوان حربه دوم دشمن یاد کرد و گفت: بسیج و پلیس و دیگر نیروهای نظامی مسوولیت امنیت و خدمت را بر عهده دارند و اغتشاشگران می‌خواستند این اقتدار و عزت را از بین ببرند، لذا از دستگاه قضایی انتظار داریم، کار خودش را با قوت ادامه دهد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه سومین حربه دشمن در اغتشاشات اخیر مقابله با امنیت کشور بود، گفت: برخی می‌گویند این افراد اعتراض به ضعف‌های نظام داشتند و این در حالیست که آنها در واقع با قوت‌های نظام مقابله کردند و نمی‌خواستند پیشرفت‌ و امنیت در کشور برقرار باشد.

وی افزود: چهارمین حربه دشمن ناامید ساختن مردم بود، بدان معنا که اعلام کردند چنانچه اغتشاشگران یک هفته در خیابان بمانند، نظام ساقط شده و دیگر نمی‌تواند کمر راست کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امسال در شرایطی وارد چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شدیم که مظلومانه‌ترین دهه فجر را در طول این سال‌ها شاهدیم؛ کشور چهار ماه در اغتشاش و براندازی بود و چنان ناجوانمردانه مسجد را سوزاندند، مردم را ترساندند، پلیس و بسیج و پاسدار را شهید کردند که سابقه نداشت و اسم همه اینها را اعتراض ‌گذاشتند.

وی افزود: آمریکا تمام پژوهشگاه‌های دنیا را بسیج کرد تا راه‌های براندازی نظام جمهوری اسلامی را بررسی کنند و حتی ۲۰۰ راهکار پیشنهاد دادند ولی به یاری خدا همه آن‌ها بی‌نتیجه ماند.

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش با تحسین مردم تربت‌حیدریه که در این چند ماه اجازه ندادند شهرشان ناآرام شود، گفت: البته از مردمی که در نهم دی ماه سال ۱۳۵۷ و ۴۳ روز زودتر از سایر نقاظ کشور ؛ انقلاب را در این شهر پیروز کردند، چیزی جز این انتظار نبود.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری همچنین در جمع نمازگزاران مسجد قائم (عج) تربت حیدریه اظهار کرد: تمام جهان کفر در برابر نظام اسلامی قرار گرفته و همین نشان از زنده بودن این کشور و امت دارد.

خاتمی گفت: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم در شرایطی که آمریکایی‌ها با ترفندها و طراحی‌های مختلف به دنبال شکل‌گیری خاورمیانه جدید هستند، اما ایران فرش را از زیر پای آمریکایی‌ها کشید و این منطقه از جهان را با محوریت جبهه مقاومت شکل داد.

وی با بیان اینکه دشمن اعتراف کرد برای خاورمیانه جدید بیش از هفت تریلیون دلار خرج کرد، افزود: جمهوری اسلامی ایران محاسبه و معادله جبهه استکبار را به هم ریخت.

خاتمی با تصریح بر اینکه نیمه پر لیوان را ندیدن از دایره انصاف به دور است، افزود: امروز ایران به عنوان یک نظام اسلامی مقتدر در سطح جهان مطرح است و البته جا دارد خدمات و دستاوردها بیشتر و بهتر تبیین شود.

نظر شما