شناسهٔ خبر: 58597410 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز به کار گشت پیشگیری از وقوع جرم در استان هرمزگان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان از آغاز فعالیت گشت ویژه پیشگیری از وقوع جرم در استان هرمزگان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما حجت‌الاسلام مختار صادقی در این باره گفت: با توجه به امکان سرقت از اصناف مختلف، لزوم ارتقاء موارد حفاظتی در کلیه صنوف بیش از پیش احساس می‌شود، لذا با توجه به دستور موکد رییس کل دادگستری استان طرح حاضر با هدف نظارت و توسعه امکانات حفاظتی و امنیتی صنوف استان اجرایی شد.
وی اضافه کرد: در آغاز این طرح به عنوان اولین اقدام از طرح گشت پیشگیری از وقوع جرم، متشکل از کارشناسان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان، نماینده صنف طلافروشان و نماینده پلیس اماکن با حضور میدانی در سطح شهر بندرعباس از واحد‌های فعال طلافروشی بازدید و بازرسی به عمل آوردند.
این مقام قضایی گفت: نظارت بر وجود و صحت عملکرد دوربین‌های مداربسته در واحد‌های طلافروشی، داشتن تجهیزاتی از جمله سیستم دودزا، سیستم اعلام برخط وقوع سرقت به پلیس و آژیر، استفاده از شیشه‌های ضدگلوله و درب‌های چندلایه حفاظتی، گاوصندوق مناسب و ایمن و موقعیت مکانی طلافروشی از جمله مواردی است که در این طرح مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: طرح گشت پیشگیری از وقوع جرم برای تمام اصناف در معرض سرقت ادامه خواهد یافت و تا زمان حصول نتیجه پیگیری خواهد شد. در پایان بازرسی از هر صنف نقاط ضعف صنف مربوطه به صورت کتبی به مسئولان مربوطه اعلام می‌شود.

نظر شما