شناسهٔ خبر: 5859478 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پوتین: موضع روسیه حمایت ازبشار اسد است

صاحب‌خبر -

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه تاکید کرد: موضع روسیه حمایت و تایید بشار اسد رییس جمهوری سوریه و حکومتش است و معتقدیم این یک موضع صحیح و بسیار سخت است که نباید انتظاری دیگر از ما وجود داشته باشد.


به گزارش  جماران به نقل از ایرنا، این موضع پوتین در رسانه های سوری بازتاب گسترده ای داشت به ویژه اینکه قبل ازاین اعلام موضع،محمدبن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع رژیم سعودی با رییس جمهوری روسیه ملاقات کرده و بعداز این دیدار از سفر پدرش سلمان بن عبدالعزیز در آینده به مسکو خبرداده بود.




خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بخش هایی از سخنرانی رییس جمهوری روسیه را که نشست عمومی همایش بین المللی اقتصادی در سن پترزبورگ بیان کرد، منتشر ساخت.

براساس گزارش سانا، ولادیمیر پوتین تاکید کرد که روسیه آماده است گفت وگوهایی را با بشار اسد رییس جمهوری سوریه درباره اصلاحات سیاسی در سوریه شروع کند. 

وی افزود: آمادگی داریم با بشار اسد وارد گفت وگو شویم تا زمینه همکاری او با مخالفان مسالمت جو برای اصلاحات سیاسی فراهم شود.

رییس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که معتقدم این یک اقدام بسیار سازنده و قابل اجرا است.

پوتین در پاسخ به سئوالی در خصوص احتمال درخواست روسیه از بشار اسد رییس جمهوری سوریه برای کناره گیری از منصبش گفت: هیچ طرفی به جز ملت سوریه این توان و حق را ندارد.

وی تصریح کرد: ما آماده همکاری با بشار اسد رییس جمهوری سوریه برای تضمین مسیر رسیدن به تحولات سیاسی هستیم تا همه شهروندان سوری احساس کنند که می توانند در حکومت مشارکت کنند و سوریه از درگیری های مسلحانه دور شود اما تحقق این اهداف با استفاده از زور ممکن نیست.

رییس جمهوری روسیه گفت: نگرانی ما براین واقعیت استوار است که سوریه می تواند در شرایط مشابه شاهد وضعیتی باشد که در لیبی و یا عراق رخ داده است اما مسکو نمی خواهد راه حل هایی که در آن کشورها بکار گرفته شده در سوریه هم استفاده شود.

ولادیمیر پوتین تاکید کرد: موضع روسیه حمایت و تایید بشار اسد رییس جمهوری سوریه و حکومتش است و معتقدیم این یک موضع صحیح می باشد و بسیار سخت است که انتظاری دیگر از ما وجود داشته باشد.


برچسب‌ها:

نظر شما