شناسهٔ خبر: 58586063 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

به ارزش ۴۶۰ میلیون یورو:

شرکت دولتی ایران بزرگترین پالایشگاه ونزوئلا را نوساز خواهد کرد

عملیات ۱۰۰ روزه نوسازی بزرگ ترین پالایشگاه ونزوئلا توسط شرکت ملی پخش و پالایش ایران و به ارزش ۴۶۰ میلیون یورو انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، شرکت ملی پخش و پالایش نفت ایران در هفته های آینده عملیات ۱۰۰ روزه نوسازی بزرگ ترین مجتمع پالایشی ونزوئلا را برای افزایش ظرفیت پالایش نفت خام و تولید سوخت این کشور، آغاز خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، اقدام شرکت دولتی نفت ونزوئلا و ایران برای افزایش تولید سوخت در مرکز پالایشی پاراگوآنا، جهت پایان وابستگی ونزوئلا به فناوری پالایش آمریکا است. تهران در سال های اخیر نیز در راستای تقویت روابط با کاراکاس، اقدام به صادرات نفت خام و میعانات نفتی و قطعات یدکی و مواد اولیه برای پالایشگاه قدیمی و دارای ظرفیت روزانه ۱.۳ میلیون بشکه کرد.

ونزوئلا سال گذشته به رغم در اختیار داشتن بزرگ ترین ذخایر نفت خام جهان با مشکل تولید بنزین و گازوییل کافی به علت از کار افتادن این پالایشگاه روبرو بود. همچنین به سبب سرمایه گذاری ناکافی و اعمال تحریم های آمریکا که مانع واردات سوخت بود از ۲۰۲۰ صف های طولانی در برابر جایگاه های سوخت ایجاد شد.

در همین راستا، شرکت وابسته به شرکت دولتی پالایش و پخش نفت ایران در ماه مه میلادی قراردادی به ارزش ۱۱۰ میلیون یورو با همتای ونزوئلایی برای تعمیر "ال پالیتو" کوچک ترین پالایشگاه آن با ظرفیت روزانه ۱۴۶ هزار بشکه امضا کرده که در حال اجرا شدن است.

پیش بینی می شود این شرکت ها در هفته های آتی، قراردادی به ارزش ۴۶۰ میلیون یورو برای تعمیر و بازسازی مجتمع پالایشگاهی پاراگونا با ظرفیت روزانه ۹۵۵ هزار بشکه در سواحل غربی این کشور، امضا کنند. اجرای این طرح در پاراگوانا به شرکت ایرانی امکان به کارگیری پیمانکاران و برون سپاری کار تعمیر پنج واحد تقطیر از ۹ واحد آن را می دهد که وظیفه پالایش اولیه نفت خام را برعهده دارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و طارق العیسامی معاون اقتصادی رئیس جمهور و وزیر نفت ونزوئلا جمعه دیدار و برای انتقال تجربیات به ونزوئلا و همکاری نزدیک تر در حوزه نفت ابراز تمایل کردند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما