شناسهٔ خبر: 58585670 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بیرجند شهر بحرانی در تصادفات درون شهری کشور

اقتصاد ایران: بیرجند_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: شهرستان بیرجند به عنوان یک شهر بحرانی در حوزه تصادفات درون شهری کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا عباسی اظهار داشت: متأسفانه تصادفات درون شهری بیرجند به صورت چشمگیر و نگران کننده‌ای افزایش پیدا کرده و برابر اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، این شهر جز شهرهای بحرانی کشور در حوزه تصادفات درون شهری محسوب می‌شود.

وی افزود: از ابتدای امسال تصادفات فوتی شهر بیرجند در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰۰ درصد افزایش داشته است به طوری که سال گذشته تعداد ۷ نفر از شهروندان جان خود را از دست داده‌اند و اما امسال این تعداد به ۲۱ نفر رسیده است که ۵۷ درصد آنها عابران پیاده می‌باشند.

وی با اشاره به وقوع هزار و ۵۸۳ فقره تصادف درون شهری در بیرجند، تصریح کرد: تعداد زیادی از تصادفات خسارتی بوده که به دلیل عدم نیاز به ترسیم کروکی در آمار قید نشده است و این آمار نیز نگران کننده است.

این مقام انتظامی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون پلیس با ۱۴۷ بیش از هزار و ۷۲۰ تخلف رانندگی در شهر بیرجند برخورد کرده است که ۱۳ هزار و ۵۷۶ مورد آن تخلفات حادثه ساز بوده و در این مدت ۱۷۳ خودرو و ۲۴۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف شده است ولی قطعاً پلیس به تنهایی و با ابزار جریمه نخواهد توانست تصادفات را کنترل کند.

سرهنگ عباسی بیان داشت: سال گذشته اعلام کردیم چنانچه مصوبات شورای ترافیک اجرایی نشود و هوشمند سازی کنترل تخلفات در مرکز استان انجام نشود، شاهد افزایش تصادفات خواهیم بود و امسال متأسفانه این اتفاق به وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به اینکه بارها عنوان کرده‌ایم پلیس با ابزار جریمه به تنهایی نمی‌تواند جلوی تصادفات را بگیرد و ۳۳ دستگاه مسئول در ترافیک باید به وظایف قانونی خود در این خصوص عمل کنند، خاطرنشان کرد: شهر بیرجند جز معدود مراکز استان در کشور است که سیستم‌های هوشمند کنترل تخلفات ندارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خراسان جنوبی عنوان داشت: نبود پل‌های هوایی عابر پیاده مکانیزه، عدم پیاده رو سازی در برخی از معابر، روشنایی کم و ناایمن بودن برخی گذرگاه‌های عابر پیاده را از علل اصلی تصادفات عابران پیاده در شهر بیرجند دانست و به این نکته هم اشاره کرد که رانندگان حتی در گذرگاه‌ها حق تقدم عابران پیاده را رعایت نمی‌کنند.

وی در پایان از همه مردم و دستگاه‌های مسئول خواست با توجه بیشتر به ترافیک شهر بیرجند و ارتقا فرهنگ ترافیک و با ایجاد همدلی در خصوص کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی تلاش کنند چرا که عنوان شهر بحرانی در حوزه تصادفات، زیبنده شهر فرهیخته بیرجند نیست.

برچسب‌ها:

نظر شما