شناسهٔ خبر: 58581570 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اتمام عملیات اسکان اضطراری/ ۱۰۰ اردوگاه در مناطق زلزله زده خوی راه اندازی شد

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اتمام عملیات اسکان اضطراری در مناطق زلزله زده خوی گفت: ۱۰۰‌ اردوگاه با امکانات و تجهیزات لازم در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این اردوگاه‌ها خدمات حداکثری نظیر تامین مواد غذایی و لوازم بهداشتی، تامین امنیت و سایر خدمات به زلزله زدگان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به توزیع بیش از ٤٠ هزار دستگاه چادر توسط جمعیت هلال احمر، اضافه کرد: در یک هفته گذشته، ١٦٠ هزار تخته پتو، ٤٧ هزار تخته موکت، ١٥ هزار دستگاه وسایل گرمایشی در مناطق زلزله زده توزیع شده است.

استاندار آذربایجان غربی از توزیع ۱۲۰ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته توسط جمعیت هلال احمر نیز خبر داد و گفت: با تلاش و همراهی مردم، خیرین، موکب ها، نهادهای نظامی و جهادی، بیش از ۸۰ هزار پرس غذای گرم به صورت روزانه پخت در بین زلزله زدگان توزیع می‌شود.

معتمدیان با اشاره به نهایی شدن ارزیابی ۱۳۰ اکیپ بنیاد مسکن از میزان خسارت به اماکن شهری و روستایی ادامه داد: فردا ارزیابی ها و پیشنهادات را به هیات دولت ارائه خواهم کرد تا ساخت منازل آسیب دیده با حمایت دولت در سریع‌ترین زمان آغاز شود.

وی به تاکید رییس جمهور بر تسریع روند خدمات رسانی اشاره کرد و یادآور شد: با بسیج امکانات و استفاده از ظرفیت نهادهای مختلف و دولت، ساخت و بازسازی مناطق آسیب دیده با سرعت آغاز خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی از خسارت جزیی تا کلی به ۸۵ مدرسه در شهرستان خوی نیز خبر داد و افزود: هماهنگی‌های لازم امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در منطقه، جهت بازسازی مدارس آسیب دیده انجام شده و فعلاً کانکس های آموزشی جایگزین مدارس تخریبی خواهد شد.

معتمدیان همچنین با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها و مدارس در هفته جاری در شهرستان خوی غیرحضوری برگزار خواهد شد، تاکید کرد: با مشارکت نهادهای مختلف، دولت و خیرین، بازسازی و تعمیر مدارس به سرعت پیش خواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه مردم به شایعات پیرامون زلزله توجه نکنند، افزود: مردم در منازل خود که آسیب ندیده، حضور یابند و کسبه و بازاریان نیز فعالیت‌های خود را از سر گرفته و ادامه دهند.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر، ساعت ۲۱:۴۴ شنبه هفته گذشته شهرستان خوی را لرزاند که طبق بررسی ها بیش از ۹ هزار واحد مسکونی در این زلزله آسیب دیده است.

نظر شما