شناسهٔ خبر: 58575509 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تداوم واکنش های داخلی در سودان به سفر کوهن به خارطوم

سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به سودان سبب واکنش هایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الشرق الاوسط، احزاب و گروههای مردمی به سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به سودان واکنش نشان دادند.

حزب «کنفرانس ملی» که شاخه اخوان المسلمین در سودان دانسته می‌شود در بیانیه‌ای این سفر را یک لکه ننگ خواند و خواستار ادامه حمایت از فلسطین از سوی جریان‌ها و احزاب و نهادها و اتحادیه‌های سودان شد.

اتحادیه روزنامه‌نگاران سودان نیز در بیانیه‌ای این سفر را تلاش برای سوءاستفاده از بحران داخلی سودان و تحت فشار قراردادن نیروهای سیاسی این کشور برای رسیدن به توافقی تحمیلی و بستن راه در برابر انقلاب ملت سودان و خطری بزرگ برای کشور دانست.

این اتحادیه تأکید کرده که ملت سودان هیچ مسئولیتی در قبال تعهدات حکومت انتقالی ندارد و موضوعی به این اهمیت باید نتیجه تصمیم نهاد غیر نظامی واقعی که تحت نظارت مجلس منتخب ملت باشد گرفته شود.

حزب «جریان عدالت اجتماعی» که از احزاب ناصری سودان است نیز اقدام برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تلاش این رژیم برای خارج کردن عبدالفتاح البرهان از «منجلابی» که در آن افتاده است توصیف کرد و آن را زدوبندی برای حفظ منافع شخصی کودتاچیان خواند.

حزب «کنفرانس ملی سودان» به ریاست حسن الترابی) نیز تأکید کرد که حاکمیت انتقالی حق تصمیم‌گیری از جانب ملت سودان را ندارد.

لازم به ذکر است که روز پنجشنبه خارطوم شاهد مذاکرات رسمی «الی کوهن»، وزیر خارجه اسرائیل، با «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای حاکمیت انتقالی و شماری از دیگر مقامات سودانی بود.

نظر شما