شناسهٔ خبر: 58575273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تعیین حریم پارک ملی دریاچه ارومیه پس از ۴۷ سال

تدقیق حریم و مرز پارک ملی دریاچه ارومیه پس از ۴۷ سال عملیاتی می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی،جلسه تدقیق و تعیین تکلیف حریم و مرز پارک ملی دریاچه ارومیه با  مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ،  مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان ، نمایندگان و کارشناسان سازمان آب منطقه ای و سایر ادارات و دستگاه های مرتبط در اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزارشد .

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با مهم و ضروری برشمردن این اقدام گفت: حفاظت از پارک ملی دریاچه ارومیه با تعیین مرز و حریم آن به شکل دقیق تر و بهینه تر موجب حفاظت موثر تر از اراضی ملی واقع در این پارک ملی خواهد شد و مسیر انجام عملیات حدنگاری اراضی را در این محدوده تسهیل می کند.

آقای شهند با اشاره به مواد قانونی موجود در این زمینه افزود: مستند قانونی این اقدام بند ج ماده ۲ قانون اراضی اراضی مستحدث و ساحلی مصوب سال ۱۳۵۴ است که در آن عرض حریم دریاچه ارومیه ۶۰متر از آخرین نقطه پیشرفتگی آب در سال  ۱۳۵۳ تعریف شده است و سازمان جنگلها و مراتع کشور (اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ) مکلف است حریم دریاچه ارومیه را بر این اساس شناسایی ، تعیین و میله گذاری نماید.

این نخستین بار  است که پس از 47 سال در خصوص تدقیق و  تعیین حریم و مرز پارک ملی دریاچه ارومیه اقدامی عملی و اجرایی صورت می گیرد.

نظر شما