شناسهٔ خبر: 58572374 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تهیه‌کننده «پرونده باز است»:

فیلم داغ داغ به جشنواره رسید/ سال آینده حتما اکران خواهیم داشت+فیلم

تهران- ایرنا- تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پرونده باز است» گفت: کارگردان ۲۵ شبانه پیگیر لابراتور، صداگذاری و میکس نهایی فیلم بود، همه چیز ۳۶ ساعت قبل جشنواره کامل شد و فیلم داغ داغ به جشنواره رسید.

صاحب‌خبر -

علی قائم‌مقامی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا، اظهار داشت: تا ۳۶ ساعت قبل از جشنواره کیومرث پوراحمد (کارگردان) ۲۵ شبانه روز متوالی، پیگیر لابراتور، صداگذاری و میکس نهایی بود و فیلم داغ داغ به جشنواره رسید ما تلاش خودمان را کردیم باید ببینیم نظر داوران چیست،گرفتن جایزه خیلی مهم نیست.

شاید ۵ تا ۶ دقیقه از فیلم کم شود

قائم مقامی درباره استقبال مخاطب از فیلم پرونده باز است، گفت: تماشاچی تا پایان فیلم نشسته بود و تا جایی که دیدم کسی از سالن خارج نشد. موضوعی بود که تاکنون به آن پرداخته نشده اگر هم بوده به این شدت پرداختی روی آن صورت نگرفته بود.

تهیه‌کننده فیلم درباره زمان فیلم هم اظهار داشت: تمام مراحل زیر نظر و تایید آقای پوراحمد بود و قرار است مقداری کوتاه شود. زمان فیلم مقداری زیاد است و نظر آقای پوراحمد بر این است که ۵، ۶ دقیقه از فیلم را کم کند. حتما بعد جشنواره بهتر خواهد شد.

فیلم داغ داغ به جشنواره رسید/ سال آینده حتما اکران خواهیم داشت+فیلم

قوه قضاییه همکاری خوبی داشت اما بودجه نگرفتیم

قائم مقامی از همکاری خوب قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها برای تولید این فیلم گفت و افزود: کل سرمایه فیلم متعلق به خودم است و هیچ سازمان دولتی و نیمه دولتی سرمایه‌گذاری نکرده است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی پرونده باز است گفت:‌ قوه قضاییه مجوز فیلمبرداری در دادگاه را داد و همکاری خوبی کردند اما بودجه‌ای گرفته نشده است. کل سرمایه فیلم متعلق به خودم است و هیچ سازمان دولتی و نیمه دولتی سرمایه گذاری نکرده است. زمان ارائه فیلم‌نامه گفتند «باب میل ما نیست» و همراه با آقای پوراحمد آن را ساختیم.

قائم‌مقامی درباره انتخاب سوژه گفت: قرار بود این فیلم را در سال ۱۳۹۲ کار کنیم، اما مجوزهای آن صادر نشد و روی فیلم‌نامه نظر داشتند. سال ۱۴۰۰ قرار شد فیلم را شروع کنیم از آنجایی که ممکن بود به جشنواره نرسد از تابستان ۱۴۰۱ کار پیش‌تولید و شهریور ماه فیلمبرداری آن شروع شد.

دوست دارم با دیدن این فیلم حتی یک نفر گذشت کند

قائم مقامی گفت: به دنبال اتفاقاتی که رخ داد مجوز ما صادر نشده بود که به دادگاه برویم و ادامه‌اش کار را در زندان فیلم‌برداری کنیم. بنابراین کار تعطیل و بعد از دو ماه، حدود ۹ جلسه فیلمبرداری شد. البته مرکز رسانه قوه قضائیه نظراتی داشت و روی چهار مورد نظر دادند که بعد از گفت‌وگو واصلاح، بالاخره مجوز صادر شد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی پرونده باز است درباره بحث دکور زندان هم گفت: دکور خیلی هزینه دارد و باید در زندان واقعی فیلم‌برداری می‌کردیم. در کانون اصلاح و تربیت، ندامتگاه بزرگسالان و دادگاه بودیم و حدود ۲۶ روز فیلمبرداری داشتیم. البته برای لوکیشن‌های مربوط به رسانه در این فیلم در محل دفتر خبرگزاری ایلنا ۵ روز فیلمبرداری داشتیم.

قائم‌مقامی درباره استقبال از فیلم در سینماهای مردمی هم خاطرنشان کرد: استقبال بد نبود، مخاطب این فیلم بزرگسال است و آقای پوراحمد (کارگردان) در زمان شروع فیلم گفت «دوست دارم با دیدن این فیلم حتی یک نفر گذشت کند» و نیت مان این بود.

وی این را هم درباره نحوه رسیدگی به پرونده‌ها در فیلم بر اساس فیلم‌نامه هم یادآوری کرد: قصه مربوط به سال ۱۳۹۰ است و در سال ۹۲ پس از تحقیقاتی که داشتیم متوجه شدیم که مراحل رسیدگی شکل دیگری پیدا کرده است.

فیلم داغ داغ به جشنواره رسید/ سال آینده حتما اکران خواهیم داشت+فیلم

فیلم را حتما سال آینده اکران می‌کنیم

قائم مقامی با تاکید بر اینکه اکران فیلم پرونده باز است در سال آینده خاطرنشان کرد: من و عوامل فیلم موافق حضور فیلم در جشنواره بودیم. درست است تهیه‌کننده مالک و صاحب فیلم است، اما حتی او هم در ایام جشنواره نمی‌تواند بگوید که فیلم باشد یا نه. آقای پوراحمد گفت که «تهیه‌کننده و برخی عوامل فیلم تمایل داشت». به خاطر بچه‌هایی که در فیلم زحمت کشیدند و بازیگران نوجوان که خیلی هم بازی کردند به جشنواره آمدیم؛ گروه ۷۰ نفره بودیم، کار سخت و پرلوکیشن بود و بچه‌ها دوست داشتند فیلمشان در جشنواره دیده شود.

به خاطر زحمت بچه‌ها بازیگران نوجوان به جشنواره آمدیم

تهیه‌کننده فیلم سینمایی پرونده باز است، گفت: پژمان بازغی امروز قرار بود بیاید، سر یک فیلم سینمایی آفیش بود خیلی سعی کرد، اما نتوانست که به جشنواره بیاید.

قائم‌مقامی درباره نیامدن برخی بازیگرها به جشنواره هم خاطرنشان کرد: یکی دوست دارد بیاید و یکی دوست ندارد. حتی به آقای پوراحمد هم اصرار نکردم و امروز هم صحبت کردم گفتم نشست مطبوعاتی است که گفت «نمی‌آید» و من به نظرشان احترام گذاشتم.

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ به دبیری مجتبی امینی در دو پردیس سینمایی ملت و برج میلاد برگزار می‌شود. امسال ۲۴ فیلم در بخش سودای سیمرغ در جشنواره فیلم فجر به رقابت می‌پردازند.

نظر شما