شناسهٔ خبر: 58562288 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حسینی:

دولت خدمت‌رسانی بی‌منت و صادقانه به مردم را دنبال می‌کند

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت مردمی، عدالت محور و تحولگرای آیت الله رئیسی علیرغم پاره‌ای محدودیت ها، موانع و تنگناها به دنبال خدمت رسانی بی منت و صادقانه به مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سید محمد حسینی در اختتامیه بیست و یکمین جشنواره شعر غدیر در شهرستان بناب با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و میلاد مسعود مولی علی علیه السلام با بیان این‌که «ملت ایران از فرهنگی غنی برخوردار است»، اظهار داشت: فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی نه تنها قادر است نیازهای جامعه ما را بر طرف کند، بلکه از این ظرفیت و جذابیت برخوردار است که مورد استقبال سایر ملت ها هم قرار گیرد لذا باید در قالب برنامه های فرهنگی و هنری این فرهنگ ریشه‌دار و عمیق را به همگان به ویژه جوانان عرضه کنیم.

 وی با تجلیل از شخصیت برجسته و متعالی حضرت علی علیه السلام به تاثیر سخن و ابعاد وجودی آن حضرت در شعر و ادبیات عرب و زبان فارسی اشاره کرد و گفت: علامه امینی در کتاب گرانسنگ الغدیر اسامی شاعران عرب زبان را که پیرامون حماسه جاودان غدیر و عظمت مولی الموحدین از قرن اول هجری اشعاری سروده اند به همراه ابیات آنان به رشته تحریر در آورده است.

وی با ذکر کلید واژه‌هایی که بیشترین استفاده را در ابیات شاعران داشته است، خاطرنشان کرد: زوایای مختلف و ابعاد وجودی شخصیت امیرمؤمنان از جمله موضوعاتی مانند ولایت و وصایت، شجاعت، ذوالفقار، غدیر، ولادت حضرت در کعبه، بخشش و کرامت، باب علم پیامبر بودن، عدالت، لیله المبیت و مناجات شبانه از محورهای اصلی توجه شاعران و نویسندگان در خصوص حضرت علی (ع) است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اشتیاق و افتخار شعرا و نویسندگان ایران زمین به سرودن و نوشتن درباره حضرت گفت:  ابعاد وجودی مولی الموحدین به گونه ای است که هر کسی به نحوی درباره ایشان سخن گفته و ابعاد مختلف شخصیت ایشان مورد توجه و ابراز ارادت ادیبان، نویسندگان و اندیشمندان قرار گرفته است.

وی شیفتگی نسبت به شخصیت جامع الاطراف امام المتقین را فراتر از پیروان اهل بیت و مسلمانان ذکر کرد و افزود: برخی از صاحب نظران سایر ادیان از جمله شاعران و نویسندگان مسیحی، مضامین بلندی در مدح و ثنای حضرت علی به نگارش در آورده اند و به کمالات آن حضرت اذعان کرده اند.

وی تبعیت از سیره و سلوک مولای متقیان علی علیه السلام را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه امام علی علیه السلام نزدیک به ۵ سال در جایگاه حاکم اسلامی در قلمرو وسیعی بود، در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی الگوی بی بدیلی برای مردم و کارگزاران نظام اسلامی است.

 حسینی در ادامه اهتمام ویژه دولت سیزدهم به رفع مشکلات و ایجاد تحول به نفع مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت مردمی، عدالت محور و تحولگرای آیت الله رئیسی علیرغم پاره‌ای محدودیت ها، موانع و تنگناها بدنبال خدمت رسانی بی منت و صادقانه به مردم است. آیت الله رئیسی و اعضای دولت مردمی با روحیه خستگی ناپذیر و جهادی، رفع مشکلات فراروی مردم و حل مسائل جامعه را با تدبیر و تلاش در دستور کار دارند.

وی همچنین با اشاره به بازدید از برخی از پروژه‌های زیربنایی و صنعتی شهرستان بناب خاطرنشان کرد: در گفتگو با امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی مشکلات این شهرستان را مورد بررسی قرار دادیم و مطالبات مردم مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

 حسینی در ادامه اشعاری در وصف امیرالمومنین از فردوسی، کسایی مروزی، نظامی گنجوی، مولانا، ابن یمین، حافظ، شهریار و علامه اقبال لاهوری قرائت کرد.

نظر شما