شناسهٔ خبر: 58559767 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تداوم کشتار به دست پلیس آمریکا؛ قتل مردی هنگام نظافت منزل

نیویورک – ایرنا- خشونت پلیس آمریکا همچنان قربانی می گیرد و در تازه ترین جنایت پلیس این کشور، یک مرد ۲۸ ساله از  ایالت اوهایو در حالی که به اعضای خانواده خود برای نظافت آپارتمان مادربزرگ مرحومش کمک می کرد،  مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت و جان خود را  از دست داد.

صاحب‌خبر -

بر اساس گزارشها، پلیس مدعی است این فرد را با یک سارق خانه اشتباه گرفته بود. پلیس در وایومینگ، اوهایو چندین گلوله به وسیله نقلیه ای که "جو فراشو"ر آن را هدایت می کرد، شلیک کرد. او سپس به سرعت به بیمارستان منتقل شد و در آنجا درگذشت.

پلیس وایومینگ گزارش داد که حوالی ساعت ۱۲:۴۰ روز دوشنبه، پلیس گزارشی از تلاش چند نفر برای ورود به یک آپارتمان که خالی از سکنه است، دریافت کردند.

مأموران پس از حضور در محل، با فراشور و پدرش در پشت آپارتمان مواجه شدند. پلیس ادعا کرده است که این دو به دستورات افسران پاسخ نداده اند و فراشور که پشت فرمان خودروی خود بود سعی کرده از محل دور شود.

بروک بردی، رئیس پلیس وایومینگ در بیانیه ای گفت: خودروی فراشور با سرعت زیادی به عقب رفت و به درخت برخورد کرد و سپس به سمت افسران ما حرکت کرد. ماموران چهار گلوله به سمت این خودرو شلیک کردند و فراشور را مورد اصابت قرار دادند. وی درنهایت به دلیل شدت جراحات در بیمارستان جان داد.

خانواده فراشور در خارج از مرکز پلیس وایمینگ دست به اعتراض زده و خواستار تحقیق در این خصوص شده اند. دادستانی شهرستان همیلتون در حال بررسی این حادثه است.

به گزارش ایرنا، یک گروه غیردولتی در آمریکا که خشونت های پلیس را رصد می کند، اخیرا گزارش داد که در سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) پلیس این کشور رکوردار کشتار مردم به ویژه سیاهپوستان بوده بطوریکه روزانه بیش از سه نفر را کشته است.

گروه "رصد خشونت پلیس" در گزارشی اعلام کرد، پلیس آمریکا در سال ۲۰۲۲ میلادی یک هزار و ۱۷۶ نفر را به قتل رسانده است.

این گروه غیردولتی که با جنبش "زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد" در ارتباط است، گزارش داد کشته شدن یک هزار و ۱۷۶ نفر در سال ۲۰۲۲ به دست بلیس آمریکا، بالاترین آمار از سال ۲۰۱۳ تاکنون محسوب می شود.

بر اساس گزارش این گروه، در سال گذشته میلادی تنها ۱۲ روز وجود داشته که در طی آن پلیس هیچ فردی را به قتل نرسانده است.

بر پایه این گزارش، پلیس آمریکا بطور متوسط روزانه، بیش از سه نفر را کشته است.

۱۳۲ مورد از این قتل‌ها مربوط به قربانیانی است که مظنون به ارتکاب هیچ جرمی نیستند. ۹۸ مورد درگیری مرگبار با پلیس آمریکا نیز بر سر قوانین راهنمایی و رانندگی رخ داده است.

بر اساس این گزارش، خشونت پلیس آمریکا در برابر افراد سیاهپوست بیش از سفید پوستان است بطوریکه ۲۴ درصد از کسانی که توسط پلیس کشته شده‌اند، سیاهپوست بوده اند در حالیکه سیاهپوستان فقط ۱۳ درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند.

بر اساس این گزارش، اکثر قربانیان جوان هستند و بیش از نیمی از افرادی که به دست پلیس آمریکا کشته شده اند، بین ۲۰ تا ۴۰ سال سن دارند.

نظر شما