شناسهٔ خبر: 58558378 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارگردان «یادگار جنوب»: سینما بی‌مخاطب لنگ می‌زند

تهران-ایرنا- کارگردان فیلم سینمایی «یادگار جنوب» با بیان این که سینما بی‌مخاطب لنگ می‌زند گفت: تجربه ما در این فیلم این بود که در عین جذب مخاطب ساختن فیلمی متفاوت در سینمای ایران بود که امیدواریم موفق بوده باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین دوماری پنجشنبه شب در نشست رسانه‌ای آخرین اکران روز دوم جشنواره فیلم فجر برای فیلم سینمایی یادگار جنوب اظهار داشت: از مزایای فیلم‌سازی مشترک جواب دادن ما به جای هم است. یکی از ملاک‌های من و پدرام پورامیری تلاش همواره برای جذب مخاطب است چرا که سینما بی مخاطب لنگ می‌زند.

وی افزود: ممنون که تا این لحظه ماندید و فیلم ما را دیدید. جمعیت امروز را که می‌بینیم دلمان برای کسانی که نیستند تنگ می‌شود هرچه گستره مخاطبان بیشتر باشد جذابیت برای ما فیلمساز جذاب تر است.

دوماری در ادامه درباره نوع نگارش فیلمنامه بیان کرد: روایت غیر خطی فیلم مهم بود که از مضمون به ساختار برسیم یعنی همخوانی فرم‌ و محتوا.

وی گفت: تلاش کردیم هیچ چیزی در فیلم اتفاقی رخ ندهد و همه عوامل بهترین خود بودند. هیچ چیزی در این فیلم بدون فکر نبود. سه ماه پیش تولید داشتیم. بارها فکر کردیم چطور روایت کنیم که حتی بار دوم هم برای ببننده جذاب باشد.

حسین دوماری در ادامه افزود: تلاش کردیم هیچ چیزی در فیلم اتفاقی رخ ندهد و همه عوامل بهترین خود بودند. هیچ چیزی در این فیلم بدون فکر نبود. سه ماه پیش تولید داشتیم. بارها فکر کردیم چطور روایت کنیم که حتی بار دوم هم برای ببننده جذاب باشد. صابر ابر یک بار به خاطر گریم سنگین سر صحنه فیلم بیهوش شد. ریتم قصه ما ابتدا شاید کند باشد اما عکس العمل مخاطب و تکان نخوردن از سرجایش نشان می‌دهد که خروجی خوب بوده است. این قصه اگر اعتماد تهیه کننده و گروه سرمایه گذاران را نداشت قطعا ساخته نمی شد از عوامل تولید و تهیه کننده کارمان ممنونم.

نگارش فیلمنامه سال‌های زیادی طول کشید

پدرام پورامیری دیگر کارگردان فیلم درباره فیلمنامه اثر افزود: نگارش فیلمنامه اثر سال‌های زیادی طول کشید.

وی افزود: ممنون که فیلم ما را دیدید و امیدوارم آن را دوست داشته باشید.

وحید رهبانی از ابتدا گزینه جدی ما بود

پورامیری درباره بازیگران یادگار جنوب گفت: وحید رهبانی از ابتدا گزینه جدی ما بود چون شناخت خوبی از یک دیگر داشتیم و میدانستیم کار سختی در پیش داریم. در مورد صابر ابر مطمئن بودیم اما نقش باید در ذهن مخاطب بماند و بعد از فیلم از ذهنش نرود به همین دلیل از خانم جعفری خواستیم که صابر شناخته نشود.

پور امیری درباره فاصله گرفتن از فضای فیلم قبلی خود افزود: به دنبال تغییر هستیم. خواستیم فضایی مدرن و نه لاکچری را طراحی کنیم.

یقین داشتم کار خوب می‌شود

مجتبی رشوند تهیه‌کننده هم گفت: ابراز همدردی میکنم با مردم خوی و امیدوارم آلام ناشی از زلزله سریعتر بگذرد. از تیم خوبمان ممنونم همه عواملی که در ساخت این فیلم سخت کمک کردند و همچنین از دست اندرکاران جشنواره. امیدوارم فیلم را دوست داشته باشید.

وی درباره نحوه همکاری با پدرام پورامیری و حسین دوماری بیان کرد: با توجه به رزومه دو کارگردان یقین داشتم کار خوب می‌شود. در اجرا ترس‌هایی از جهت جذب مخاطب داشتیم که هرچه جلو رفتیم این ترس ها از بین رفت.

مجتبی رشوند درباره بودجه فیلم تصریح کرد : این فیلم صددرصد مستقل ساخته شده و شاید تنها فیلم مستقل مالی امسال است که با سرمایه سرمایه گذار ساخته شده و هم در پول و هم تفکر مستقل است.

نشست رسانه‌ای یادگار جنوب شامگاه پنجشنبه ۱۳ بهمن ماه با حضور عوامل این فیلم (حسین دوماری کارگردان، پدرام پورامیری کارگردان، مجتبی رشوند تهیه کننده، محمدحسین کرمی طراح صحنه، میلاد پرتوی مدیر فیلمبرداری، امیر نوبخت صدابردار) در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

نظر شما