شناسهٔ خبر: 58553096 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار مازندران:

اولویت دولت سیزدهم رشد اقتصادی در مازندران است

راضیه عنایتی

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مسئولان باید از تمامی ظرفیت‌ها، جوانان و نخبگان برای جذب سرمایه‌گذار استفاده کنند، گفت: دولت برای استان مازندران رشد اقتصادی ۷.۸ درصدی را در نظر گرفت اما در ۱۰ سال اخیر رشد اقتصادی استان "صفر" بود زیرا بنادر مازندران فعال نبود این رویه‌های اشتباه گذشته در حال اصلاح شدن است.

صاحب‌خبر -

سیدمحمود حسینی‌پور امروز در ششمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران که در دانشگاه آزاد قائم‌شهر برگزار شد، با اشاره به حمایت از سرمایه‌گذاران، اظهار کرد: اولویت اصلی دولت در استان رشد اقتصادی است.

وی از راه اندازی درگاه الکترونیکی استانی به جهت اعطای مجوز سرمایه گذاری خبر داد و گفت: فعال اقتصادی نباید درگیر کاغذ بازی‌های اداری باشد، یک ماهه مجوز فعالیت آن در مازندران صادر خواهد شد.

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذار یک هنر است، خاطرنشان کرد: باید در وهله اول کارکنان دولت در نقاط مختلف استان آموزش درست حمایت از فعالان اقتصادی را فرا بگیرند، با کارمندانی که نسبت به جذب سرمایه گذار بی تفاوت و یا درک درستی از این موضوع نداشته باشند، قاطعانه برخورد می‌شود.

لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان

حسینی‌پور با اشاره به اینکه مسئولان باید از تمامی ظرفیت‌ها، جوانان و نخبگان برای جذب سرمایه‌گذار استفاده کنند، گفت: دولت برای استان مازندران رشد اقتصادی ۷.۸ درصدی را در نظر گرفت اما در ۱۰ سال اخیر رشد اقتصادی استان "صفر" بود زیرا بنادر مازندران فعال نبود این رویه‌های اشتباه گذشته در حال اصلاح شدن است.

وی تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت‌های اقتصادی استان با ایده پردازی در قالب طبیعت گردی، بوم گردی و صنایع تبدیلی بهره‌مند شویم .لازم است صنعت گردشگری و معادن منطقه به معنای واقعی فعال شوند.

استاندار مازندران به ظرفیت‌های کشاورزی به ویژه در حوزه باغداری، آبزیان و ماهیان پرورشی استان برای صادرات به کشورهای حاشیه خزر اشاره کرد و افزود: روسیه در این بخش ۶ میلیارد دلار واردات دارد. باید بتوانیم سهم موثری در واردات محصولات کشاورزی به این داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه باید نهضت حضور جوانان در بازار کار را در مازندران ایجاد کنیم، گفت: با تولید لیمو ترش ۹۰۰ جوان در روستای خرماکلای‌ قائم‌شهر مشغول به‌کار شدند. باید این رویه در دیگر مناطق استان هم دنبال شود.

انتهای پیام

نظر شما