شناسهٔ خبر: 58552560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پلیس راه کرمانشاه:

رانندگان برای تردد در محورهای کرمانشاه حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند

کرمانشاه - ایرنا - رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به آغاز بارش برف در سطح استان از همه رانندگان خواست برای تردد در محورهای موصولاتی استان حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ «کیخسرو دستغیب» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر تمام جاده‌های اصلی استان کرمانشاه باز و تردد بدون زنجیر چرخ نیز امکان پذیر است.

وی در ادامه به بارش برف در محور سرمیل به سرپل ذهاب - سرمیل به دالاهو و محور دالاهو به ثلاث باباجانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تردد در این مسیر بدون هیچ مشکلی برقرار است.

سرهنگ دستغیب همچنین به بارش برف در مناطق غرب استان در گردنه های قلاجه، حسن آباد، مرصاد، اسلام آبادغرب و همچنین منطقه اورمانات اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بارش برف در این مناطق متوقف شده اما توده بارش سنگین تر به سمت شرق استان در حرکت است.

وی در ادامه با بیان اینکه طبق برآورد هواشناسی بارش برف سنگین برای شرق استان در عصر امروز پیش بینی شده؛ از همه رانندگان خواست برای تردد در جاده ها به ویژه محورهای شرق استان و منطقه اورمانات حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

با شماره‌گیری تلفن گویا ۱۴۱ راهداری از وضعیت راه‌های استان خبردار شوید

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در بخش دیگری از توصیه های خود؛ با اشاره به تعطیلی فردا (جمعه) و احتمال مسافرت افراد؛ از مسافران و رانندگان خواست حتما قبل از حرکت با شماره گیری تلفن گویا ۱۴۱ اداره راهداری از وضعیت جاده های استان خبر دار شوند.

سرهنگ دستغیب با تاکید بر الزامی بودن چرخ زنجیر برای تردد خودروها در فصل زمستان از رانندگان خواست در هنگام تردد در فصل زمستان چرخ زنجیر را حتما به همراه داشته باشند، زیرا اگر در بازرسی ها بویژه کامیون داران به همراه نداشته باشند، جریمه می شوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اطمینان از سالم بودن بخاری، برف پاکن و لاستیک خودرو، پر بودن باک بنزین و روشن کردن چراغ های مه شکن خودرو هنگام رانندگی در هوای برفی و مه آلود از دیگر مواردی است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

بارش برف و باران تا روز جمعه

براساس اعلام سازمان هواشناسی؛ هوای استان طی امروز و امشب، متاثر از موجی ناپایدار، ابری در بعضی ساعات با وزش باد، بویژه در نیمه شمالی و نواحی مرکزی، همراه با بارش باران و برف خواهد بود.

با توجه به همراهی این موج با جریانات سرد شمالی و سرد شدن لایه های زیرین جو، بارش علاوه بر گردنه ها و نواحی سردسیر، در مناطق معتدل نیز بتدریج به شکل برف مشاهده خواهد شد.

شایان ذکر است؛ احتمال این که وزش باد گاهی اوقات سبب نفوذ غبار بویژه به مناطق مرزی استان شود؛ چندان دور از انتظار نمی باشد. در روزهای جمعه و شنبه، جوی پایدار و تقریباً بدون بارش در منطقه حاکم می شود؛ اما در روزهای یکشنبه و دوشنبه، مجدداً شرایط برای بارندگی در جو استان تقویت خواهد شد.

همچنین؛ حداقل دمای هوا تا روز شنبه، روندی کاهشی خواهد داشت. کاهش دما که منجر به تشکیل مه (بخصوص مه صبحگاهی) می شود؛ در روز شنبه محسوس خواهد بود.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

نظر شما