شناسهٔ خبر: 58551863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نیاز اعتباری ۱۵ میلیارد تومانی تصفیه‌خانه شاهرود

تصفیه‌خانه شاهرود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا نوروز سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، محمد طاهری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ظهر امروز در حاشیه بازدید وزیر نیرو از تصفیه‌خانه فاضلاب و آیین افتتاح و آغاز هم‌زمان ۱۴ پروژه آب و فاضلاب شهرستان شاهرود اظهار کرد: شاهرود دو تصفیه‌خانه آب و فاضلاب دارد که ۱۵ هزار انشعاب در حال حاضر به شبکه متصل شده است و تصفیه‌خانه‌ای که امروز مورد بازدید قرار گرفت، برای خانه‌های شهرک مهر راه‌اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: این تصفیه‌خانه در حال حاضر ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا نوروز سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ادامه داد: با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه، فاضلاب خانه‌های شهرک مهر که چاه‌های جاذب ندارند، به این تصفیه‌خانه متصل می‌شوند.

طاهری گفت: ۱۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان در بخش آبفا در ایام‌الله دهه فجر در شهرستان شاهرود افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: ۹۰ روستا در شهرستان شاهرود زیرپوشش آب و فاضلاب استان قرار دارند و درصد برخورداری روستاهای شهرستان از آب شرب پایدار، ۸۵ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان تصریح کرد: مناطق شهری شهرستان شاهرود به‌صورت ۱۰۰ درصد از آب شرب پایدار برخوردار هستند و ۲۰ درصد انشعابات آبفای شاهرود تاکنون به شبکه فاضلاب متصل شده است.

بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب و آیین افتتاح و آغاز هم‌زمان ۱۴ پروژه آب و فاضلاب شهرستان شاهرود با حضور علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، استاندار سمنان، نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان شاهرود و مدیران حوزه انرژی استان در کمربندی شاهرود انجام شد.

پایان پیام/74025/م/

نظر شما