شناسهٔ خبر: 58541943 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

برپایی نمایشگاه «تجسم هنر» در قم

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان قم با عنوان نمایشگاه «تجسم هنر» در نگارستان فرهنگ آغاز به کار کرد.

امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، محمد کاظم رضوانی معاون هنری و حسین محمودی رئیس اداره هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به همراهی جمعی از هنرمندان استان از جمله ابراهیم سلیمانی، هادی گل‌محمدی و علی سلطانی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشتند.

در این نمایشگاه که همزمان در ۳۰ استان کشور برگزار می‌شود، آثار هنرمندان استان قم در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، تصویرسازی، گرافیک، نگارگری و کاریکاتور به نمایش در آمده است.

وحید سلیمانی مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی استان قم در حاشیه برپایی این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر۲۰» از اکران ۹۸ اثر از ۱۲ هنرمند استان قم در این نمایشگاه خبر داد.

وی افزود: آثار هنری مسعود شجاعی طباطبایی، جلال محدثی و مازیار بیژنی در رشته کاریکاتور، روح‌الله پروین و زهرا ارشادی در رشته نگارگری، حسن عزیزی و سید علی موسوی قافله باشی در رشته نقاشی، حسین چمن‌خواه در رشته گرافیک، نفیسه تقوی در رشته خوشنویسی ثلث، زهرا میبدی در رشته خوشنویسی نسخ، مصطفی احمدی میاندشتی و مریم پیروز مهر در رشته تصویرگری در این نمایشگاه اکران شده است.

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی استان قم تصریح کرد: آثار نفرات شاخص معرفی شده از سوی این انجمن برای داوری به ستاد پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ارسال شد که نفرات و آثار فوق مورد تأیید قرار گرفت.

سلیمانی همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه برپایی نمایشگاه «تجسم هنر» خبر داد و گفت: پنج کارگاه آموزشی با موضوع نقاشی، نقاشی خط، گرافیک، خوشنویسی و نگارگری با حضور اساتیدی از جمله استاد آقامیری، صفدری و هلالی به طور رایگان برای علاقه‌مندان و هنرجویان برگزار می‌شود.   

وی همچنین از همراهی و مساعدت مدیریت نگارخانه فرهنگ برای برپایی این نمایشگاه قدردانی کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه تا ۳۰ بهمن‌ماه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۹:۳۰ به نگارخانه فرهنگ مراجعه کنند.

 

نظر شما