شناسهٔ خبر: 5853843 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

پایان بی نتیجه مذاکرات گروه های یمنی در ژنو

صاحب‌خبر -

مذاکرات گروه های یمنی در ژنو بدون حصول هیچ نتیجه ای پایان یافت اما سازمان ملل متحد ابراز خوش بینی که دور جدید مذاکرات می تواند به آتش بس منجر شود.

اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن، روز جمعه پس از پایان مذاکرات در ژنو به خبرنگاران گفت: «هیچ توافقی حاصل نشد. اگر دور جدیدی از مذاکرات برگزار شود، توافق آتش بس خیلی زود می تواند حاصل گردد .»

ریاض یاسین، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن، نیز به خبرنگاران گفت: «حاصل نشدن موفقیتی که به آن امید داشتیم بدان معنا نیست که شکست خورده ایم.»

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن تأکید کرد تلاش ها برای یافتن راه حل مسالمت آمیز برای بحران یمن ادامه خواهد داشت.

یاسین در حالی حوثی ها را به نقش داشتن در شکست مذاکرات ژنو متهم کرد که این گروه پیشتر مذاکرات ژنو را حرکتی مثبت توصیف و ابراز امیدواری کرده بود که طرف‌های یمنی به راه‌حلی برای پایان دادن به درگیریهای جاری در این کشور دست یابند.

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن به یافتن راه حل صلح آمیز بحران یمن با میانجیگری سازمان ملل متحد ابراز خوشبینی کرد اما گفت هنوز هیچ تاریخی برای دور بعدی مذاکرات صلح تعیین نشده است.

شکست مذاکرات ژنو در حالی است که مردم این کشور تحت حملات شدید عربستان شرایط وخیمی را تجربه می کنند.

شدت اوضاع غیرانسانی یمن به حدی بوده است که سازمان ملل متحد ضمن درخواست کمک 1.6 میلیارد دلار برای کمک به 21 میلیون جنگزده یمنی درباره بروز یک فاجعه قریب الوقوع در این کشور هشدار داد.

گفتنی است در جریان مذاکرات ژنو برای حل بحران یمن، عربستان حملات خود در خاک یمن را تشدید کرده بود.

ع م / ک ا

نظر شما