شناسهٔ خبر: 58526570 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

قالیباف: امام توانست روحیه مبارزه و وحدت را در همه جوامع اسلامی بدمد/ مردم اساس این انقلاب هستند

مراسم یوم‌الله دوزادهم بهمن ماه در مرقد مطهر امام راحل با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، مراسم یوم‌الله دوزادهم بهمن ماه در مرقد مطهر امام راحل با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر اظهار داشت: امام توانست روحیه مبارزه و وحدت را در همه جوامع اسلامی بدمد و بدون شک عزت امروز و احیای مجدد اسلام مدیون امام و شهدا است، در حقیقت امروز در جوار امام و شهدای انقلاب اسلامی اینجا جمع شده ایم در دوازدهم بهمن با راه امام و شهدا بیعت کنیم، همچنین با مقام معظم رهبری برای ادامه این راه و خدمت به مردم عزیز و گرانقدرمان بیعت کنیم.

وی افزود: دهه فجر جشن پیروزی ملت است باید همه ما شاد باشیم د به چنین روزی و چنین فرهنگی افتخار کنیم. 

وی بیان داشت: امروز مردم از ما این مطالبه را دارند که همه‌ی اهداف انقلاب را متوازن پیش ببریم یعنی به همان میزان که توجه به ظلم ستیزی داریم که از شاخصه های انقلاب است که حضرت امام انها را تبیین نمودند همانقدر هم به مسئله اقتصاد و جامعه توجه کنیم. 

وی افزود: وقتی ما تاکید به مردم داریم یعنی زمانی که ما اشتباهی داریم حسن آن این است که مردم آن را می‌بینند و اعتراض می‌کنند و به ما می‌گویند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استقلال و ازادی چیزی است که ما برای ان هزینه داده ایم خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد، انقلاب اسلامی بدون حضور مردم اسلامی نیست و مردم اساس این انقلاب هستند‌.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز ما باید قدرت حل مسئله را داشته باشیم و به معنای واقعی خادم مردم در حل مشکلات اقتصادی باشیم، ما نباید اجازه بدهیم که ارمانگرایی خام و یا واقع گرایی وا داده یک نوع کج فهمی در جامعه ما نهادینه شود

وی با بیان اینکه ما باید گوش به فرمان ولی و اماممان باشیم و متحد در این مسیر حرکت کنیم اظهار داشت: انقلاب اسلامی توانست ایران ما را قوی و عزیزتر کند، ایران اسلامی هویت ایرانی ما را در این دوران معاصر از همه قوی تر و اثر گذارتر کرد  امروز ما باید توجه کنیم به اینکه ایران دوست ترین افراد امروز انقلابی ترین افراد هستند. 

وی افزود: این مردم و بسیجیان، ایثارگران و جانبازان برای حفظ ایران چه اسارت ها چه سختی ها و چه شهدایی برای این سرزمین تقدیم کردند؛ در حقیقت این جمله درست است که بگوییم که اگر کسی واقعا دلش برای ایران می‌تپد در مسیر انقلاب است

قالیباف گفت: ایران عزیز ما و انقلاب اسلامی روحی است که در کالبد این سرزمین دمیده است.

قالیباف تاکید کرد: مهم این است که در همچنان در مسیر هستیم و از ریل خارج نشده و متوقف هم نشویم و به لطف خداوند در این مسیر حتما به مقصد خواهیم رسید و اگر متوقف شویم یعنی منفعل شده‌ایم و انفعال ضعف بزرگی است. اما اگر حرکت کردیم، شاخصی که حضرت امام به ما آموخت یعنی روح اعتمادبه نفس و ما می توانیم را محقق کردیم. البته در این ۴۴ سال گذشته نشان دادیم که هر کجا ایستادیم و مقاومت کردیم، توانستیم و به موفقیت رسیدیم.

 عقلانیت، معنویت و عدالت پایه‌های اساسی مکتب امام است

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره سخنان حضرت امام (ره) گفت: مقام معظم رهبری در همین مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند که سه شاخص عقلانیت، معنویت و عدالت پایه‌های اساسی مکتب امام است و باید این سه شاخص را مورد توجه قرار داده و اساس کار ما در این مسیر باشد و این شاخص‌ها را به درستی پیش ببریم. چرا که تکیه به سنت‌های الهی مرام و رسم حضرت امام(ره) بود که یکی از دلایل مهم پیروز شدن انقلاب است.

وی اضافه کرد: اینکه مقام معظم رهبری زمان انتخابات بر این موضوع تأکید می‌کنند که اگر حتی برای جمهوری اسلامی پای صندوق نمی‌آیید، برای ایران پای صندوق بیایید؛ مفهومی دارد که من و شما باید به آن دقت کنیم. در حقیقت اگر صادقانه به این کلام و بیان رهبر معظم انقلاب ایمان داریم که داریم باید آن را مبنای کار خود در بیان و عمل قرار دهیم و معنای آن نیز این است که باید سیاست جذب حداکثری را مبنای کار در اداره جامعه قرار دهیم و این وظیفه ما است به ویژه که دشمن به دنبال دو قطبی سازی و دور کردن مردم از یکدیگر است.

قالیباف در ادامه با تأکید بر اینکه در دهه مبارک فجر باید نقاط قوت را قوی‌تر و نقاظ ضعف را برطرف کنیم، عنوان کرد: به صورت صریح و روشن مخصوصاً در حوزه مشکلات اقتصادی و اجتماعی باید همین مسیر را طی و حرکت کنیم تا راه شهدا و امام شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری پیش ببریم.

وی ادامه داد: به جوانان عزیز این سرزمین عرض می‌کنم دهه مبارک فجر فرصتی برای شما است تا درباره دستاوردهای انقلاب مطالعه کنید. همچنین در این فرصت باید در حوزه جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند به درستی حرکت کنیم و به صورت روشن و با روایت درست و بدون تحریف از افتخارات، دستاوردها و عظمت انقلاب برای نسل جوان بگوییم و درباره چگونگی حل مسائل و مشکلات با هم سخن گفته تا در سایه فرامین مقام معظم رهبری با وحدت و انسجام کامل پیش برویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: باید از خداوند بزرگ بخواهیم ما را یک لحظه و یک آن به خود واگذار نکند و مسیری را برویم که فردای قیامت مدیون شهدا و امام شهدا نباشیم و در این دنیا مسیری را طی کنیم که رضایت مردم و ولی عزیز خود را به دست بیاوریم که طبیعتاً رضایت امت و امام تبلور رضایت خداوند تبارک و تعالی است.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

برچسب‌ها:

نظر شما