شناسهٔ خبر: 58523201 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر ارشاد:

زیرساخت‌های لازم برای گسترش تئاتر در کشور را فراهم می‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی جشنواره چهل و یکم فجر گفت: تعهد می‌دهیم تمام زیرساخت‌های لازم را برای گسترش تئاتر در سراسر کشور فراهم کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدمهدی اسماعیلی دیشب در آیین پایانی جشنواره چهل و یکم فجر با تقدیر از دست اندرکاران جشنواره و داوران ایرانی و خارجی و هنرمندان حاضر در این جشنواره افزود: امسال بعد از چند سال جشنواره تئاتر منطقه‌ای برگزار شد آنچه شاهد بودیم اعجاب و شگفتی را به دنبال داشت.

وی با تبریک اعتیاد ماه رجب و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد امام راحل و شهدای پرافتخار نهضت اسلامی گفت: در چنین ایام فرخنده‌ای مراسم پایانی جشنواره تئاتر فجر با حضور معنادار اهالی فرهنگ و هنر در حال برگزاری است.

اسماعیلی افزود: در مناطق مختلف همچون کرمانشاه، شیراز، بوشهر و مازندران حضور خیره کننده اهالی فرهنگ و هنر برای همه ما روحیه‌بخش بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر ویژه از اهالی تئاتر افزود: اهالی تئاتر خوش درخشیدند و شاهد حضور پررنگ گروه‌های هنری و علاقمندان به تئاتر در استان‌های مختلف بودیم و همچنین در ایام برگزاری در تهران سالن‌های مختلف این رویداد برقرار بود.

وی افزود: خدا را شاکریم اهالی فرهنگ و هنر با شور و شوق و شعف در صحنه افتخارآفرینی، برای ایران سربلند ما حاضر شدند. شعار مهم عدالت فرهنگی را در پیشانی فعالیت‌های دولت قرار دادیم.

اسماعیلی گفت: در سال‌های گذشته کمتر به عدالت فرهنگی توجه می‌شد که با درخشش هنرمندان استانی امشب نمود خود را نشان داد.

وی افزود: وقتی با نگاه عدالت در حوزه فرهنگ گام برمی داریم و آموزش‌های فرهنگی فرهنگی و هنری را تقویت می‌کنیم و به استعداد‌های درخشانی که در شهرستان‌ها و استان‌ها وجود دارد توجه می‌کنیم در تمام مناطق ایران سربلندی این افتخارآفرینی را به دنبال دارد.

اسماعیلی همچنین تاکید کرد: اتفاقی که امسال و در این روز‌ها رخ داد اتفاقی بزرگ در تاریخ تئاتر کشور بود و این را در تمام بخش‌ها توسعه خواهیم داد. از امروز کار متقابل ما مسوولان فرهنگی و هنری از یک سو و شما اهالی تئاتر شروع می‌شود.

تعهد می‌دهیم تمام زیرساخت‌های لازم را برای گسترش تئاتر در جای جای کشور فراهم کنیم و شما هنرمندانه و با افتخار با امیدآفرینی از این ظرفیت‌ها برای اعتلای فرهنگ و هنر کشور استفاده کنید.

نظر شما