شناسهٔ خبر: 58519526 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل جمعت هلال احمر اردبیل در گفت و گو با ایرنا؛

فوری‌ترین نیاز زلزله‌زدگان شهرستان خوی چادر و سرپناه امن است

اردبیل-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: با توجه به پس‌لرزه‌های متعدد و عدم امکان سکونت در ساختمان‌های مناطق زلزله زده،اصلی‌ترین و فوری‌ترین نیاز آسیب دیدگان، سرپناه امن و چادر است.

صاحب‌خبر -

حمید قویدل شامگاه سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با تشریح وضعیت زلزله زدگان خوی و امدادرسانی به آسیب دیدگان اظهار کرد: وقوع پس‌لرزه‌های متعدد با قدرت بالا در مناطق زلزل‌ زده باعث ترس آسیب دیدگان از زلزله در شهرستان خوی شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر ساختمان‌هایی که به طور کامل آسیب دیده موضوع مبتلابه عمده مناطق آسیب دیده این است که کل ساختمان‌ها ترک برداشته و پنجره‌ها و نمای ساختمان ریخته و مردم از شدت پس لرزه‌ها نمی توانند در ساختمان‌ها سکونت داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: در حال حاضر نخستین و اصلی‌ترین نیاز زلزله زدگان داشتن سرپناه مطمئن ولوموقت است.

وی یادآورشد: جمعیت هلال احمر اردبیل دو اردوگاه به استعداد ۲۰۰ چادر در منطقه فیرورق ایجاد کرده است اما جمعیت این منطقه ۲۵۰۰ خانوار است که همانند سایر نقاط آسیب دیده نیازمند سرپناه هستند.

قویدل با بیان اینکه جمعیت هلال احمر بر اساس آیین نامه‌ای که دارد، چادرها را بر اساس اولویت‌بندی بین آسیب‌دیدگان توزیع می‌کند، وسایل گرمایشی از جمله هیتر برقی و چراغ والور را از دیگر نیازهای فوری زلزله زدگان عنوان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: کسانی که می‌خواهند در کمک رسانی به زلزله زدگان مشارکت داشته باشند، حتماً مبالغ و کمکهای نقدی را از طریق سازمان‌هایی که وظیفه ذاتی آنها کمک رسانی به مردم آسیب دیده است و چهره‌های معتمد جمع آوری کرده و به احداث و تعمیر منازل آسیب دیده کمک کنند.

وی با اشاره به بارش برف و تداوم هوای سرد در منطقه گفت: ساختمان‌ها عمدتاً ترک خورده و غیرقابل سکونت شده است ضمن اینکه ساختمان‌هایی هم که ترک خورده عملاً بایستی بعنوان تخریب شده مد نظر قرار داد و عملا امکان اسکان دائم در آنها وجود ندارد.

قویدل درباره امدادرسانی به روستاهای زلزله‌زده هم گفت: جمعیت هلال احمر استان اردبیل به هشت الی ۹ روستای زلزله زده امدادرسانی می‌کند در این روستاها هم وضعیت تقریبا همانند شهر است به طوری که ساختمان‌ها ترک برداشته و به علت پس‌لرزه‌ها عملا امکان سکونت در این ساختمان‌ها وجود ندارد.

وی ضمن قدردانی از کمک‌های ارتش جمهوری اسلامی به زلزله‌زدگان گفت: ارتش در مناطقی که هلال احمر امکان حضور و امداد رسانی ندارد، به این مناطق امدادرسانی می‌کند.

نظر شما