شناسهٔ خبر: 58514117 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واکنش روسیه به رأی دادگاه اروپایی حقوق بشر علیه مسکو

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت رأی اخیر دادگاه اروپایی حقوق بشر درباره حوادث شرق اوکراین نشان داد تصمیم روسیه برای خارج شدن از شورای اروپا، تصمیم درستی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت رأی اخیر دادگاه اروپایی حقوق بشر درباره حوادث شرق اوکراین نشان داد تصمیم روسیه برای خارج شدن از شورای اروپا، تصمیم درستی بود.
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) , ماریا زاخارووا افزود: «این خط مشی یک جانبه و سیاسی کاری به معیار‌های عدالت بین المللی ربطی ندارد و مهر تأییدی بر رأی دادگاه اروپایی حقوق بشر و درستی و قانونی بودن خارج شدن کشور ما از شورای اروپا در مارس سال گذشته است.»
خبرگزاری نووستی روسیه به نقل از زاخارووا افزود رأی دادگاه اروپایی حقوق بشر برای مسکو غافلگیر کننده نبود، زیرا ادامه آن چیزی است که با مواضع خصمانه غرب درقبال روسیه همخوانی دارد.
شوفرا اولری رئیس دادگاه اروپایی حقوق بشر پنجشنبه گذشته اعلام کرد این دادگاه به صورت جزیی با کیفرخواست مشترک هلند و اوکراین علیه روسیه موافقت کرده است.
روسیه اواخر ژانویه گذشته از فسخ توافقنامه‌های امضا شده با شورای اروپا و ابلاغ تصمیم ویژه در این خصوص به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قبل از ارجاع آن به دوما برای تصویب، خبر داد.

نظر شما