شناسهٔ خبر: 58510835 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عجز و لابه صهیونیستها؛

کابینه شانه خالی کرد؛ خودمان باید امنیت خودمان را تامین کنیم

تهران- ایرنا- روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» با اشاره به عجز و لابه صهیونیستها در پی عملیات موفق ضد صهیونیستی مبارزان فلسطینی نوشت که بسیاری از صهیونیستها معتقدند که مصوبه کابینه نتانیاهو برای توزیع سلاح در بین شهرک نشینان به معنای شانه خالی کردن کابینه از مسئولیت و واگذاری تامین امنیت به خود آنها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» امروز (سه شنبه) در مقاله‌ای به قلم «أرئیل کهانا» تحلیلگر صهیونیست نوشت که تصمیم کابینه نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای توزیع اسلحه بین شهرک نشینان در واکنش به کشته شدن هفت صهیونیست و زخمی شدن 12 نفر دیگر از آنها در عملیات یک جوان فلسطینی در شهرک «النبی یعقوب» واقع در شمال قدس، واکنش‌های زیادی را در بین صهیونیستها در پی داشته است.

در پی عملیات این جوان فلسطینی که جمعه شب انجام شد، کابینه نتانیاهو یک سری اقدامات را علیه فلسطینی ها از جمله تخریب خانه های مبارزان فلسطینی و سلب تابعیت خانواده های آنها را در دستور کار قرار داد. تسهیل اعطای مجوز به شهرک نشینان صهیونیست برای داشتن سلاح و تجهیز آنها به سلاح از دیگر تصمیم های کابینه رژیم صهیونیستی بود.

اما کهانا در مقاله خود تاکید کرد که به اعتقاد بسیاری از صهیونیست ها تصمیم کابینه نتانیاهو برای مسلح کردن شهرک نشینان موج عملیات ضد صهیونیستی فلسطینی ها و حامیان آن‌ها را متوقف نمی‌کند و باعث فشار و مجازات تشکیلات خودگردان فلسطین نمی شود و و در زمینه توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین تاثیری ندارد و "پناه امنی" برای صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی ایجاد نمی کند.

این تحلیلگر در مقاله خود به نقل از یک صهیونیست این سوال را مطرح کرد که "اگر کابینه اسرائیل می‌خواهد که اسرائیلی ها خودشان از خودشان دفاع کنند، پس چه نیازی است که ما مالیات بدهیم که خرج دستگاههای امنیتی و نظامی شود؟"

کابینه شانه خالی کرد؛ خودمان باید امنیت خودمان را تامین کنیم

وی توزیع اسلحه بین شهرک نشینان صهیونیست برای مقابله با عملیات ضد صهیونیستی را نشان دهنده نبود ابزار و نداشتن راهکار از سوی کابینه جدید رژیم صهیونیستی دانست و افزود: همین امر در مورد تصمیم برای مستقر کردن نظامیان ارتش اسرائیل در خیابان‌های قدس نیز صدق می‌کند زیرا هدف از استقرار آنها برقراری امنیت نیست بلکه هدف فقط ایجاد احساس امنیت است. همه اینها درحالی صورت می گیرد که «ائتلاف کابینه نتانیاهو» در شعارهای انتخاباتی اخیر خود وعده‌های محوری داده بود که «امنیت را بازخواهند گرداند.

این نویسنده صهیونیست با اشاره به اینکه هم اکنون نیز سلاح به وفور در سرزمین های اشغالی وجود دارد، از تصمیم کابینه برای توزیع سلاح انتقاد کرد و نوشت که تصمیم کابینه نتانیاهو اسفبار است زیرا در خیابان‌های سرزمین‌های اشغالی و قدس کمبود سلاح وجود ندارد بلکه بر عکس، سلاح‌های بسیاری وجود دارد. ساکنان صهیونیست قدس صدای تیراندازی را از محله‌های ۲۴/۷ (فلسطینی نشین) می‌شنوند و به جای پخش اسلحه در خیابان‌های آرام شهر لازم است که سلاح‌های غیرقانونی از خیابان‌های خطرناک سرزمین‌های اشغالی جمع آوری شود.

وی افزود: همه می‌دانند که بخشی از سلاح‌های قانونی که اسرائیلی ها امروز می‌خرند، حداقل فردا به بازار غیرقانونی فروش سلاح خواهد رسید و فلسطینی ها به آن دست خواهند یافت. افزودن بر میزان سلاح ها در خیابان‌ها نتیجه معکوس خواهد داد. با این برداشت، وزرا چه فایده‌ای از تصمیم خود گرفته اند؟ ناتوانیِ حاکمیتی که مشخصه پنج کابینه قبلی نتانیاهو بود، در کابینه ششم او نیز ادامه دارد و «اسموتریچ» وزیر دارایی، «بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابنیه جدید نتانیاهو و وزرای حزب لیکود در تغییر این موضوع موفق نیستند.

کابینه شانه خالی کرد؛ خودمان باید امنیت خودمان را تامین کنیم

کهانا اضافه کرد: "این ضعف اسرائیل نه تنها برای دشمنان ما که دیگر ترسی ندارند بلکه برای اسرائیلی‌ها نیز پیام بدی دارد. "

وی با اشاره به اینکه نتانیاهو پس از عملیات جمعه شب جوان فلسطینی در قدس از صهیونیست ها خواسته بود که همه چیز را به دستگاههای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی بسپارند و خود کاری نکنند، نوشت: نخست وزیر دو بار از اسرائیلی ها خواسته است که اجرای قانون را به مجریان واگذار کنند اما با اقدامات خود پیامی برعکس می‌دهد. زمانی که کابینه او قادر به تامین امنیت نیست و می‌گوید اسرائیلی ها خود امنیت خود را تامین کنند این، تقریبا" به معنای انتقام گیری است. اگر کابینه از کسی حمایت نمی‌کند، جای تعجب نیست که قانون را در خدمت خود بگیرند و برای خود بخواهند.

این تحلیلگر صهیونیست در مقاله خود به قتل و خشونت گسترده در آمریکا به خاطر وجود مقادیر زیادی سلاح در دست آمریکایی اشاره می کند و سرنوشت مشابهی را برای رژیم صهیونیستی در آینده ترسیم می کند و به کنایه به نتانیاهو می گوید: ما از نتانیاهو می‌خواهیم که از «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در جریان دیدار کنونی اش از تل آویو بپرسد که در کشوری که سلاح‌ها بدون هیچ مانعی در خیابان‌ها در دسترس و همراه افراد است، چه اتفاقی می‌افتد؟

وی افزود که نتانیاهو، «اسموتریچ» و «بن گویر» و دیگر وزیران از حزب لیکود باید به جای فرار از مسئولیت، مسئولیت‌پذیر باشند. آن‌ها باید چشم اندازی و برنامه و طرحی ارائه دهند که حاکمیت صهیونیستها در سرزمین‌های اشغالی را تقویت کند و به عملیات ضد صهیونیستی پایان دهد زیرا آن‌ها به این دلیل انتخاب شدند که قول داده بودند سلاح‌های غیرقانونی را جمع آوری کرده و جلوی خالی شدن انبارهای مهمات ارتش را گرفته و به درگیری بین صهیونیستها پایان داده و علیه عملیات ضد صهیونیستی اقدام کنند.

این نویسنده با اشاره به تظاهرات گسترده صهیونیست ها در هفته های اخیر علیه کابینه نتانیاهو و سیاست هایش اشاره کرد که درباره هیچ کدام موارد و وعده های بالا در ماه اول دوره تصدی کابینه جدید نتانیاهو تصمیم گیری نشده است؛ حتی زمانی که صهیونیستها در خیابان‌ها فریاد می‌زنند که ما شرم آورانه به کجا می رویم؟

نظر شما