شناسهٔ خبر: 58507336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنج محموله امدادی از مهاباد به مناطق زلزله‌زده خوی ارسال شد + فیلم

مهاباد - ایرنا - رییس هلال احمر مهاباد گفت: با همکاری امدادگران این جمعیت تاکنون پنج محموله امدادی شامل ۳۵۰ تخته چادر و ۲۲ تُن نایلون از این شهرستان به مناطق زلزله زده خوی ارسال شد.

صاحب‌خبر -

نادر قادرزاده روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی وقوع زمین لرزه‌ ۵.۹ ریشتری در خوی، نیروهای امدادی و عملیاتی مهاباد به حالت آماده باش درآمدند و تاکنون پنج محموله امدادی با همکاری امدادگران در مهاباد بارگیری و به مقصد خوی ارسال شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس دستور سازمان امداد و نجات هلال احمر آذربایجان غربی سه تیم تخصصی عملیاتی از جمعیت مهاباد با استفاده از ۲ دستگاه خودرو مجهز برای امدادرسانی به شهرستان خوی اعزام شدند.

رییس هلال احمر مهاباد گفت: این تیم‌های اعزامی به منظور کمک در امر تخلیه و بارگیری، توزیع اقلام، آوار برداری و اسکان موقت و برپایی چادر برای زلزله زدگان اعزام شده و تا زمان نیاز در این مناطق خدمت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: این جمعیت آمادگی کامل برای هرگونه ارسال اقلام یا اعزام تیم‌های تخصصی را براساس نیاز منطقه زلزله زده دارد و تا پایداری شرایط هموطنان در کنار آنان خواهد ماند.

قادرزاده در خصوص جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان خوی یادآور شد: شهروندان می‌توانند، کمک‌های نقدی خود را از طریق پویش سراسری «مهر تابان» هلال احمر مستقیما به شماره حساب پویش واریز کنند و یا به صورت نقدی تحویل صندوق‌های هلال احمر دهند.

پنج محموله امدادی از مهاباد به مناطق زلزله‌زده خوی ارسال شد

وی تاکید کرد: هم اکنون ۲ مرکز جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در هلال احمر و داروخانه هلال مهاباد دایر شده و شهروندان می‌توانند وجوه نقد و اقلامی همچون پتو و هیتر برقی اهدایی خود به زلزله زدگان خوی را تحویل این مراکز دهند.

قادرزاده از اهالی شهرستان خوی خواست با امدادگران جمعیت هلال احمر همکاری لازم را داشته باشند تا مراحل امداد رسانی و خدمات رسانی در منطقه زلزله زده تسریع یابد.

توضیحات بیشتر ویس رحیمی معاون امداد و نجات هلال احمر مهاباد از محل بازگیری محموله های امدادی:

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۹ و ۴۴ دقیقه شنبه شب شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

این زمین لرزه در مناطق زیادی از استان به ویژه شهر ارومیه احساس و باعث نگرانی مردم شد.

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری اتفاق افتاد.

نظر شما