شناسهٔ خبر: 5850485 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اولاند خواستار تلاش هاي بيشتر براي رسيدن به اجماع درخصوص يونان شد

صاحب‌خبر - تهران/خبرگزاری صدا و سیما /سیاسی 1394/03/29
فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه جمعه خواستار آن شد هرکاری برای رسیدن به اجماع درباره بدهی یونان تا زمان برگزاری نشست فوق العاده سران منطقه یورو که دوشنبه برگزار خواهد شد ،‌انجام شود.
رئیس جمهوری فرانسه در کنار آندرژ کیسکا Andrej Kiska همتای اسلواک خود در حاشیه نشست سران منطقه ای در براتیسلاوا گفت :« ما باید از وقتی که تا دوشنبه باقی مانده است استفاده کنیم و از هیچ تلاشی برای ازسرگیری گفتگوها و رسیدن به تفاهمی بر مبنای مقررات اروپایی ، فرو گذار نکنیم .»
فرانسوا اولاند گفت امروز با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در این خصوص گفتگو خواهد کرد.
وی تاکید کرد :« نشست روز دوشنبه بسیار مهم است و من نمی خواهم ما برای این جمع شویم تا گزارشی از این شکست ارائه کنیم.»
نشست وزیران دارایی منطقه یورو که به بحران یونان اختصاص داشت پنجشبنه بدون توافق و یا تصمیمی به پایان رسید و برگزاری یک نشست روسای جمهوری و نخست وزیران منطقه یورو به صورت فوق العاده برای دوشنبه شب پیش بینی شده است.
یونان باید تا سی ام ژوئن (نهم تیر) حدود یک میلیارد و 500 میلیون یورو از وام دریافتی از صندوق بین المللی پول را بازپرداخت کند. باتوجه به اینکه خزانه دولت یونان خالی است ، پرداخت هفت میلیارد و 200 میلیون یورویی را که طلبکاران وعده داده اند و از تابستان گذشته معوق باقی مانده است ،‌ضروری است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از براتیسلاوا ، یونان و طلبکاران این کشور ( صندوق بین المللی پول ، کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا ) درباره دامنه تلاش بودجه ای که آتن باید در سال های آینده انجام دهد به توافق رسیده اند اما درباره راه های دستیابی به آن اختلاف نظر دارند. یکی از مهم ترین دیدگاه های مورد اختلاف مسئله مستمری های بازنشستگی است.
129/105

نظر شما