شناسهٔ خبر: 58500623 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

سازمان ملل: آماده حمایت از زلزله‌زدگان ایران هستیم

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که این نهاد بین المللی آماده حمایت از زلزله زدگان شهر خوی در ایران است.

صاحب‌خبر -

ایرنا: استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که این نهاد بین المللی آماده حمایت از زلزله زدگان شهر خوی در ایران است.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۹ و ۴۴ دقیقه شنبه شب شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در نیویورک گفت: عصر روز شنبه یک زلزله ۵.۹ ریشتری در ایران اتفاق افتاده است.

سازمان ملل: آماده حمایت از زلزله‌زدگان ایران هستیم

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش ها، عملیات های امداد رسانی و تخمین خسارت ها در جریان است. هلال احمر ایران، تیم های خود را برای کمک به مناطق زلزله زده بسیج کرده است.

دوجاریک اظهار داشت: وزارت امور خارجه ایران از سازمان ملل تقاضای کمک کرده است و ما آماده حمایت از تلاش های امدادی ایران در این زمینه هستیم.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: ما با دولت و خانواده های قربانیان این زلزله ابراز همدردی می کنیم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه در گفت وگوهای تلفنی جداگانه با استاندار آذربایجان غربی و رئیس جمعیت هلال احمر کشور، ضمن تشکر از دستگاه‌های دست‌اندرکار امدادرسانی به زلزله‌زدگان و ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان ، با اشاره به شدت برودت هوا در منطقه زلزله زده، بر ضرورت تسریع در عملیات امدادرسانی بویژه تامین سرپناه مناسب، خوراک و وسایل گرمایشی و نیز برنامه‌ریزی برای آغاز بازسازی منازل آسیب‌دیده مردم تاکید کرد.

زمین لرزه خوی در مناطق زیادی از استان آذربایجان غربی به ویژه شهر ارومیه احساس و باعث نگرانی مردم شد. طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری اتفاق افتاد.

وزیر کشور ایران با اشاره به وضعیت نامناسب هوا در منطقه زلزله زده خوی عنوان کرد: هوا در این منطقه بسیار سرد بوده و مردم احتیاج دارند، کمک‌ها و امدادرسانی ها به فوریت صورت بگیرد. البته امدادرسانی و سایر کارها انجام شده اما همه مسئولان به دنبال این هستند کمبودها سریعاً جبران و مردم به سرعت به حالت استقرار مناسبی برسند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از حضور و فعالیت ۱۰۱ تیم ارزیابی و کارشناسی فنی بنیاد در مناطق زلزله‌زده روستاهای شهرستان خوی با هدف تسریع در ارزیابی خسارت‌ها خبر داد.

نظر شما